Author Topic: Kaivalya Navaneetam  (Read 19002 times)

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #45 on: September 08, 2015, 03:28:06 PM »
Verse 41 of Kaivalya Naveetham:



தூடண தமத்தில்  வந்த
  தோற்றமாம் சத்தி செய்யும்
ஏடணை  விகாரம் சொன்னீர்
  இரண்டு சத்திகள் என்றீரே
மூடலாம் சத்தி செய்யும்
  மோகமும்  சொல்லும் ஐயா
கேடறக் குருவே என்னக்
 கிருபையொடு  அருள் செய்வாரே.


Verse 41 of Kaivalya Navaneetham:

Disciple:  'You have said that the tamo guna functions in two aspects, namely veiling and multiplicity.
You have explained that the latter springs from desire.

Tell me, my Lord, the result of the other aspect -- veiling.'

Arunachala Siva.


« Last Edit: September 08, 2015, 03:33:05 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #46 on: September 08, 2015, 04:38:10 PM »
Verse 42 of Kaivalya Navaneetham:



தானிகர் தனக்காம்  ஈசன்
  தனையும் தங்களைத் தான் கண்ட
ஞானிகள் தமையும் அன்றி
  நாஸ்திக நபாதி என்னும்
மூனிடை உயிர்கள் உள்ளத்து
  உணர்விழி குருடாம் வண்ணம்
வான் நிலம் திசை கண் மூடும்.

Verse 42 of Kaivalya Navaneetham:

Master: Avarana veils the inner vision of all embodied beings except the unexcelled Isvsra, and Self realized
Jnanis, in the shape of 'it is not - it does not shine forth', in the same way as the dense darkness of a wintry
night hides the sky, the earth, and the directions from our view.

Arunachala Siva.




 
« Last Edit: September 08, 2015, 04:47:50 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #47 on: September 08, 2015, 04:46:06 PM »
Verse 43 of Kaivalya Navaneetham:


பூன்றமாம் பிரமத் துக்கும்
  புறத்துள விகாரம் கட்கும்
மான்ற கூடத்தனுக்கு
  மகத்துள விகாரம் கட்கும்
தோன்றிய பேதம் சற்றும்
  தோன்றாமன் மறைத்து மூடும்
மூன்றிய பவ வியாதி
  உண்டாக்கும் உபாதி ஈதே.


Verse 43 of Kaivalya Navaneetham:

Outwardly this altogether obstructs the distinguishing of who is Perfection, from His modifications,
(as the world), and inwardly that of the Self which is pure Consciousness, from Its modifications
(as the inner faculties i.e ego and the mind).  It is therefore the sole cause of that chronic disease,
the endless series of births and deaths.

Arunachala Siva.   

« Last Edit: September 08, 2015, 04:51:56 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #48 on: September 09, 2015, 02:40:16 PM »
Verse 44 of Kaivlaya Navaneetham:


ஆதாரம் மறைந்து போனால்
  ஆரோபம் எங்கே தோன்றும்
ஆதாரம் மறையாதாகி
  ஆரோபம், இலையே என்றா
ஆதாரம் சமம் விசேடம்
  ஆமென இரண்டு கூறாம்
ஆதாரம் சமமாம் எங்கும்
  ஆரோபம் விசேடம், ஆமே. (44)

Verse 44 of Kaivalya Navaneetham:

The question then arises: Where does the superimposition rest when the substratum is completely
hidden?  And how can there be any superimposition if the substratum is not hidden?  The answer is:
The substratum is two fold, general and particular, of which the general substratum remains continuous
and unbroken. Transient superimposition is particular.

Arunachala Siva.
« Last Edit: September 09, 2015, 02:46:58 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #49 on: September 09, 2015, 02:48:51 PM »
Verse 45 of Kaivalya Navanetham:



Verse 45 of Kaivalya Navaneetham:

சகம் இதில் இது வென் சுட்டாம்
 சமானந்தான் மறைந்திடாது
மிக இது கயிறாம் என்னும்
 விசேடம் தான் மறைந்து போகும்
அகம் எனும் சமானந்தன்னை
 அஞ்ஞானm மறைத்திடாது
பகர் விசேடம் அதாம் சீவன்
 பாரம் எனும் அதனை மூடும். (45)


Verse 45 of Kaivalya Navaneetham:


In the world, the common substratum 'This is' can never be veiled; but only the particular identity -
'This is a rope'.  Similarly the Jiva, ignorance does not veil the substratum - I AM ; but it veils the specific
knowledge, - I am Brahman.'

Arunachala Siva.





« Last Edit: September 09, 2015, 02:50:36 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #50 on: September 09, 2015, 03:41:30 PM »
Verse 46 of Kaivalya Navaneetham:


கேவல நிலை தோன்றாமல்
 கெடுத்தது பஞ்ச கோசம்
சீவனும் சகத்தும் ஆகிச்
 செனித்த விட்சேபம் அன்றோ
ஆவரணம் தானே பாழ்
 அனர்த்தம் என்று உரைத்தது ஏதோ
மேவரும் குருவே என்று
 வினாவிடின் மகனே கேளாய். (46)


Verse 46 of Kaivalya Navaneetham:

Disciple: 'How does it happen, my Master, that the power of veiling is censured for the doings of the power of
multiplicity which arising as the five sheaths, the Jiva and the world, obstructs pure Being from view?'

Master: 'Listen to me, in answer to this question:'

Arunachala Siva.


.
« Last Edit: September 09, 2015, 03:44:53 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #51 on: September 09, 2015, 03:43:47 PM »

Verse 47 of Kaivalya Navaneetham:



தோற்றமாம் சத்தி தானும்
 துன்பமாம் பவம் ஆனாலும்
மாற்றலான் முத்தி சேருவார்க்கு
 அனுகூலம் ஆகும் காணீ
ஊற்றமாம் பகல் காலம் போல்
 உபகாரம் நிசியால் உண்டோ
மாற்றம் என் உரைப்பேன் மைந்தா
 மறைப்பது மிகப் பொல்லாதே. (47)


Verse 47 of Kaivalya Navaneetham:

Although the power of multiplicity is the direct cause of the misery-laden cycle of births and deaths,
yet it is of service to those who seek Liberation in earnest. Can the darkness of night be of the same
service for one's useful activities as the light of the day?  What more an I say to you?  Therefore,
my son, the power of veiling is the more harmful of the two.

Arunachala Siva.   



« Last Edit: September 09, 2015, 03:46:25 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #52 on: September 10, 2015, 06:43:41 PM »


Verse 48 of Kaivalya Navaneetham:

சுழுத்தியில் பிரளயத்தில்
 தோற்றமாம் சகம் கண் மாண்டு
அழுத்திய பவம் போய் முத்தி
 அடைந்தவர் ஒருவர் உண்டோ
முழுத்த விட்சேபம் எல்லாம்
 முத்தியில் கூட்டு கிற்கும்
கொழுத்த ஆவரண முத்தி
 கூடாமல் கெடுத்த கேடே. (48)


Verse 48 of Kaivalya Navaneetham:

Has any one gained release from the cycle of subsequent births because the world was totally
lost from view in his deep sleep or in the dissolution?  The power of multiplicity can altogether
bring about Liberation, but the thick veil of ignorance is the sole cause of the present calamity.

Arunachala Siva.

« Last Edit: September 10, 2015, 06:46:22 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #53 on: September 10, 2015, 06:49:14 PM »


Verse 49 of Kaivalya Navaneetham:



சுத்தியில் வெள்ளி போலத்
 தோன்றிய தோற்றமான
சத்தியும் பொய்யே என்றால்
 சத்தி சாதன்மா வந்த
முத்தியும் பொய்யாம் என்னின்
 மோக நித்திரை விலங்கான்
நித்திரை தெளியும் மாபோல
 நிர்வாண நிலை மெய்யாமே. (49)



Verse 49 of Kaivalya Navaneetham:

You may argue thus: Since the power of multiplicity is said to be a superimposition like the
appearance of silver in mother of pearl and is therefore false, the Liberation gained by the aid
of this false power must also be equally false. The answer is:  A frightful dream, though unreal,
end in waking up the dreamer from sleep. Even so Liberation is real;

Arunachala Siva.   

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #54 on: September 11, 2015, 03:36:15 PM »

Verse 50 of Kaivalya Navaneetham:



இம்பரி நஞ்சை நஞ்சால்
 இரும்பினை இரும்பால் எய்யும்
அம்பினை அம்பாற் பற்றும்
 அழுக்கினை அழுக்கால் மாய்ப்பர்
வம்பியன் மாயை தன்னை
 மாயையால் மாய்ப்பர் பின்னைத்
தம்பமாம் அதுவும் கூடச்
 சவம் சுடு தடி போல் போமே. (50)



Verse 50 of Kaivalya Navaneetham:

Just as poison is commonly anti doted with another poison, an iron spike is extracted with another
piece of iron, arrows are turned aside by others, and dirt  is washed away with other dirt, so
ignorance which is weak in itself, can be eradicated by methods which are themselves of the same
Maya. Later this also perishes like the wooden pole that is used to turn a burning corpse.


Arunachala Siva.   


« Last Edit: September 11, 2015, 03:38:59 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #55 on: September 11, 2015, 03:54:13 PM »

Verse 51 of Kaivalya Navaneetham:


இந்த மாயை யினால் சீவர்க்கு
 ஏழு அவத்தைகளும் உண்டாகும்
அந்த ஏழு அவத்தை தம்மை
 இடைவினில் மொழியக் கேளாய்
முந்த அஞ்ஞான மூடன்
 முளைத்தல் காணாத ஞானம்
சந்ததம் கண்ட ஞானம்
 தழல் கெடல் குளிர்மை ஆதல். (51)

Verse 51 of Kaivalya Navaneetham:

Through this Maya, Jivas experience seven stages of development as follows: Ignorance, veiling,
multiplicity, indirect knowledge, direct experience, freedom from misery and supreme Bliss.

Arunachala Siva.














« Last Edit: September 11, 2015, 03:56:53 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #56 on: September 11, 2015, 03:58:45 PM »
Verse 52  and 53 of Kaivalya Navaneetham:


பிரமமாம் தனை மறந்த
 பேதைமையே அஞ்ஞானம்
பர நிலை காணோம் என்று
 பகர்தல் ஆவரண மூடன்
அரனொரு கருத்தால் சீவன்
 நான் என முளைத்து தேற்றம்
குரவன் வாக்கியத்தால் தன்னைக்
 குறிக்கொளல் பரோட்ச ஞானம். (52).


தத்துவ விசாரம் செய்து
 சகல சந்தேகமும் போய்
அத்துவிதம் தானாதல்
 அபரோட்ச ஞானம் ஆகும்
கர்த்தானாம் சீவ பேதம்
 கழிவதே துக்கம் போதல்
முத்தனாம் எல்லாம் செய்து
 முடிந்தது ஆனந்தமே.(53)


Verse 52 and 53 of Kaivalya Navaneetham:

Of these, ignorance is to lose sight of the fact that the inner self is no other than Brahman;
veiling makes one say, 'There is no Brahman. I do not see Him'; multiplicity springs up as
'I am a man, I am the Jiva'; indirect knowledge is to know the nature of the Self, by the teachings
of the Master.  Direct experience is to stay unshaken as the unitary Being after inquiry into the Self,
freedom from misery to end limitations, and the sense of doership, and Supreme Bliss is the final accomplishment, i.e, release from bondage.

Arunachala Siva.     




« Last Edit: September 11, 2015, 05:18:43 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #57 on: September 11, 2015, 05:19:52 PM »
Verse 54 of Kaivalya Navaneetham:

இது நினக்கு அறியும் வண்ணம்
 இப்படி ஒரு திட்டாந்தம்
புதுமையாம் கதை கேள் பத்துப்
 புருடரோடு ஆற்றை நீந்தி
உதக தீரத்தில் ஏறி
 ஒருவன் ஒன்பது பேர் எண்ணி
அதனோடு தசமன் தான் என்று
 அறியாமல் மயங்கி நின்றான். (54)



Verse 54 of Kaivalya Navaneetham:

I shall now relate to you a story to illustrate this:  Ten men forded a stream and, on reaching the
other shore, each of them counted nine others and omitted to count himself. They were all perplexed
because the tenth man was missing!

Arunachala Siva.
« Last Edit: September 11, 2015, 05:21:42 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #58 on: September 11, 2015, 05:22:53 PM »
Verse  55 of Kaivalya Navaneetham:

aறியாத மயல் அஞ்ஞானம்
 அவன் நிலை காணோம் என்றால்
பிறியா ஆவரணம் ஆகும்
 பீழை கொண்டு அழல் விட்சேப
நெறியாழன் தசமன் உண்டு
 நிற்கின்றான் என்ற சொல்லைக்
குறியாக எண்ணி நெஞ்சிற்
 கொள்வது பரோட்ச ஞானம்.     (55)

Verse  56 of Kaivalya Navaneetham:

புண்ணிய பதிகன் பின்னும்
 புருடர் ஒன் பதின்மர் தம்மை
எண்ணும் நீ தசமன் ஆவை 
 என்னவே தன்னைக் காணல்
கண்ணினில் கண்ட ஞானம்
 கரைதல் போவது நோய் போதல்
திண்ணிய மனதில் அலையந்
 தெளிதல் ஆனந்தம் ஆமே. (56)


Verses 55 and 56 of Kaivalya Navaneetham:

Ignorance is want of right understanding and causes confusion.  'The tenth man is missing -
not be found' -- this thought is the veiling.  Grief at the loss of the companion is Vikshepa. 
To heed the words for a sympathetic passer by who says, 'The tenth man is among you', is indirect knowledge. When the kindly man further makes one of them con the others and points to the teller
as the tenth man, the discovery of oneself as missing tenth man forms the direct experience.
The cessation of grief for the lost man is freedom from misery.  The joy of indubitable ascertainment
by oneself is the Supreme Bliss.'

Arunachala Siva.       
« Last Edit: September 11, 2015, 05:45:56 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 42870
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #59 on: September 12, 2015, 05:21:22 PM »


Verse 57 of Kaivalya Navaneetham:



தசபுமான் தன்னைக் கண்டால் போல்
 சற்குரு மூர்த்தியே என்
நிச வடிவினையான் காண
 நீர் காட்டல் வேண்டும் என்றான்
சுசி பெரும் இலக்கில் ஆர்த்தந்
 தொம்பதம் தற்பதம் கட்
கசி பாத ஐக்கியம் செய்யும்
 அது செயும் உண்மை கேளாய். (57)

Verse 64 of Kaivalya Navaneetham:

The disciple prayed: 'Lord, Master ! pray show me my real Self so that I may know It as truly see
the tenth man did in the anecdote.'

Master: 'There is a Mahavakya 'That thou art'. The verb 'art' in it establishes the identity of the
pronoun 'That' and 'thou' in their ultimate meaning. I shall explain how it does so. Hear me.

Arunachala Siva.

« Last Edit: September 12, 2015, 05:23:27 PM by Subramanian.R »