Author Topic: Kaivalya Navaneetam  (Read 31681 times)

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #180 on: September 19, 2015, 04:12:17 PM »
Verse 188 of Kaivalya Navaneetham:


அருளும் ஐயனே திரிவித
 கரணத்தால் ஆகிய தொழில் எல்லாம்
கருமம் அல்லவோ விருத்தி ஞானமும்
 அந்தக் கரண காரியம் அன்றோ
உரிய கர்மமும் அஞ்ஞானத்தைக்
 கெடுக்கும் என்று ஓதினால் ஆகாதோ
பெரிய ஞானம் என்று அதற்கு ஒரு
 பெயரிட்ட பெருமையை உரையீரே. (188)

Verse 188 of Kaivalya Navaneetham:

Disciple: 'Do not actions include all modes of mind, speech and body?  Is not the modal consciousness
a function of the inner faculty?  Then should we not say that action ( a special mode of mind) destroys ignorance?  Why is it marked off with the imposing title of Knowledge? Please explain to me this.'

Arunachala Siva.
« Last Edit: September 19, 2015, 04:13:55 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #181 on: September 19, 2015, 04:14:50 PM »
Verse 189 of Kaivalya Navaneetham:


விருத்தி ஞானமும் அந்தக்
 காரணத்தோடு விருத்‌தி ஆகிலும் மைந்தா
ஒருத்தி மக்களே தங்களில்
 பகைக்கின்றது உலகெங்கும் கண்டோமே
கருத்தனாகிய புருட தந்திரங்களாம்
 கருமங்கள் அவை போல
வருத்த ஞானமோ புருட
 தந்திரம் அன்று வஸ்து தந்திரமாமே. (189)

Verse 189 of Kaivalya Navaneetham:

Master: 'Modal consciousness is truly a  mode of mind. but we have seen that the sons of
the same mother fight among themselves. Actions pertain to the doer, whereas Knowledge born
of inquiry, does not pertain to the individual, (Purusha tantram), but pertain to the thing in itself,
(Vastu tantram)

Arunachala Siva.


Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #182 on: September 19, 2015, 04:16:51 PM »
Verse 190 of Kaivalya Navaneetham:


வகுத்த கர்மங்கள் செய்யவும்
 தவிரவும் மற்று ஒன்றாக்கவும் கூடும்
மிகுத்த ஞானம் அப்படி அன்று
 தியானமும் விவேக ஞானமும் வேறே
செகத்தில் ஒன்றை ஒன்றா இவன்
 பாவிக்கும் தியானம் கற்பித யோகம்
முசுத்தமாக் கண்ட ஞானமே
 வாஸ்தவ மோகமாய் மயங்காதே. (190)

Verse 190 of Kaivalya Navaneetham:

The injunctions may be done, may not be done, or be done differently, but Knowledge, which is
paramount cannot be so.  Meditation (as I am Brahman) is certainly different from Knowledge
obtained by inquiry. To formulate one thing as another is forced Yoga.  Direct Knowledge alone
can be true.  Do not be deceived by fanciful ideas.

Arunachala Siva. 
« Last Edit: September 19, 2015, 04:18:48 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #183 on: September 19, 2015, 04:19:20 PM »
Verse 191 of Kaivalya Navaneetham:


கண்டு அறிந்தது ஞானம் கேட்டு
 அது தனைக் கருது பாவனை யோகம்
கண்ட பேர் சொலக் கேட்டது
 மறந்து போம் கண்டது மறவாதே
கண்ட வஸ்து மெய் தியான வஸ்துக்
 கள் பொய் கருவிய அஞ்ஞானத்தைக்       
கண்ட அக் கணம் கொல்வது
 ஞானமே கருமம் என்று அறிவாயே. (191)

Verse 191 of Kaivalya Navaneetham:

Knowledge is the result of direct experience, whereas meditation is mere mental imagery of
something heard.   That which is heard from others will be wiped off the memory, but not
which is experienced. Therefore, that which is experienced is alone real, but not even those
things that are meditated on.  Know that Knowledge but not Karma is the destroyer of ignorance
at sight.

Arunachala Siva. 
« Last Edit: September 19, 2015, 04:21:26 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #184 on: September 19, 2015, 04:22:25 PM »
Verse 192 of Kaivalya Navaneetham:


சருவ முக்தியைய்த் தருகின்ற
 தியானமும் சத்தியம் அன்று என்றால்
சருவ முக்தியும் சத்தியம்
 அன்று என்று சங்கியாதே நீ கேள்
உருவம் கேட்டவன் தியானிக்கும்
 பொழுதில் அவ் உருவமும் வாஸ்தவம் அன்றே
உருவமாகும் அப் பொழுது கண்
 ணாற் கண்ட உருவம் வாஸ்தவமே. (192)


Verse 192 of Kaivalya Navaneetham:

Do not doubt that unreal meditation can grant real final deliverance. Hear me!  During meditation
the image meditated upon by hearsay  is not real, but when it materializes and is seen face to face,
it becomes real.

Arunachala Siva.

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #185 on: September 19, 2015, 04:24:28 PM »
Verse 193 of Kaivalya Navaneetham:


சடமாகிய தியானம் மெய்
 ஆகிய சர்வ முக்தியை நல்கும்
திடமதானது எப்படி எனில்
 அவர் அவர் தியானமே பிறப்பாகும்
உடலம் ஆசையால் தியானிக்கிற்
 தியானித்த உடல்கள் ஆகுவர் மைந்தா
தொடர் பாவம் கெடச் சொரூபமே
 தியானிக்கிற் சொரூபமாகுவார் மெய்யே.(193)

Verse 193 of Kaivalya Navaneetham:


If you ask how unreal meditation leads to real and everlasting deliverance: Each one reborn in
accordance with the last thought of his previous life. Persons are reborn in the forms they meditated
upon. But should one meditate upon the Self in order to do away with any kind of rebirth, then one
becomes the Self. This is sure  and certain.

Arunachala Siva.   
« Last Edit: September 19, 2015, 04:26:18 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #186 on: September 19, 2015, 04:26:48 PM »
Verse 194 of Kaivalya Navaneetham:


பிரம ரூபத்தைத் தியானித்த
 பேர்களும் பிரமமாகுவார் என்றால்
நர சரீரமாம் குரவனே
 விசாரம் ஏன் ஞானமேன் என்னாதே
பரம பாவனை பரோட்சமாம்
 பின்பு அந்தப் பரோட்சம் அபரோட்சம்
திரவிசாரமா ஞானமா
 முக்தியாம் தீர்வை ஈது அறிவாயே. (194)

Verse 194 of Kaivalya Navaneetham:

Disciple: 'If those who meditate on attributeless (transcendental) Brahman, become That, O Master
in human form! Where is the need for inquiry or for Knowledge?

Master: 'Meditation upon Brahman, is based on hearsay; however, it becomes a fact of experience
in due course. This experience is called the ever lasting inquiry knowledge or Jnana (which destroys
ignorance ) or deliverance. This is the final conclusion.'

Arunachala Siva.

« Last Edit: September 19, 2015, 04:28:30 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #187 on: September 19, 2015, 04:29:10 PM »
Verse 195 of Kaivalya Navaneetham:


வீடதாம் பரி பூரண
 சொரூபத்தில் விருத்தி ஞானமும் கூடிச்
சேடமாகினால் அகண்டமாம்
 அனுபவ சித்தி எப்படி என்றால்
சாடி நீர் மண்ணைப் பிரித்த
 தேற்றாம் பொடி மண்ணோடு மாயும்
ஊடி ஞானமும் அறிவிலாமையைக்
 கெடுத் தொக்கவே கெடும் தானே.(195)


Verse 195 of Kaivalya Navaneetham:

Disciple: 'If modal consciousness (after destroying ignorance) be left over in the all perfect Self
how can there be the experience of undivided being?'

Master: 'Just as the cleaning nut powder carries down the impurities in water, and settles down
with them, so also modal consciousness destroys ignorance, and perishes with it.'

Arunachala Siva.

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #188 on: September 19, 2015, 04:31:14 PM »
Verse 196 of Kaivalya Navaneetham:



இந்த நிச்சய முக்தருள்
 அனுபவம் இருப்பது எப்படி என்றால்
சிந்தை அற்ற பூ மண்டல
 விராசனும் சிசுவும் போல் சுகம் ஆவர்
பந்த முக்தி கண் மறந்து போம்
  உண்டென்று பலர் சொல்லி நகையாவார்
அந்தரத்தை உண்டு உமிழ்ந்ததோர்
 கொசுக்கேனும் அவர்களை நகை ஆரோ. (196)


Verse 196 of Kaivalya Navaneetham:

Disciple: 'Well, what is the nature of the wise, liberated. here and  now?'

Master: 'They are free from thoughts and therefore live happily,  like an undisputed suzerain of the whole world, or like a babe. The ideas of bondage and release vanish for them altogether, so much so, that they laugh at those who speak of such things. For, are they not to be laughed at, who say a mosquito took
in the ether and vomited it forth?'

Arunachala Siva.   
« Last Edit: September 19, 2015, 04:33:08 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #189 on: September 19, 2015, 04:33:53 PM »
Verse 197 of Kaivalya Navaneetham:


மலடி மைந்தனும் தாணுவிற்
 புருடனும் வான் மலர் முடி சூடி
இலகு கந்தர்ப்ப நகரிலே
 சுத்திகை இரசதம் விலை பேசிக்
கலகமாய் முயல் கொம்பினால்
 குத்தியே களைத்து இருவரும் மாண்டார்
அலகை ஆயினார் எனும் விவ
 காரத்தை அறிந்தவன் மயங்கானே. (197)


Verse 197 of Kaivalya Navaneetham:

The son of a barren woman and the man seen in the post wore flowers gathered in the sky,
wrangled over the price of the silver in mother of pearl, in the city of the Gandharvas, armed
themselves with the horn of hares and stabbed each other, died together  and turned into
ghosts. 

No man of sense will be excited on hearing this story.

Arunachala Siva.
« Last Edit: September 19, 2015, 04:35:36 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #190 on: September 19, 2015, 04:36:16 PM »
Verse 198 of Kaivalya Navaneetham:

மாயை என்பது பொய் எனில்
 அது பெற்ற வகை எல்லாம் பொய்யாமே
தாயை அன்றி மக்களுக்கு ஒரு
 பிறவியும் ஜாதியும் வெறுண்டோ
சேய சொர்க்கமும் நரகமும்
 நன்மையும் தீமையும் பாராமல்
தூய சத்துச் சித்தானாந்த
 பூரண சொரூபமாய் இருப்பாயே. (198)


Verse 198 of Kaivalya Navaneetham:

Since Maya itself is unreal, all its creation  must likewise be unreal. Can the progeny be of a different
species from the mother's?  Therefore, do not heed heaven or hell, good or bad, but stay as the Self
which is Sat-Chit-Ananda purana, (Perfection).

Arunachala Siva.

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #191 on: September 19, 2015, 04:38:32 PM »
Verse 199 of Kaivalya Navaneetham:


பங்கா யாசனன் முதல் பல
 தேவரும் பாருள பெரியோரும்
கங்கை ஆதியாம் தீர்த்தமும்
 தேசமும் காலமும் மறை நாலும்
அங்கம் ஆறு மந்திரங்களும்
 தவங்களும் அசத்தியம் எனச் சொன்னால்
எங்கள் நாயகனே அதனால்
 குற்றம் இல்லையோ மொழியீரே. (199)


Verse 199 of Kaivalya Navaneetham:

Disciple: 'My Lord! Tell me, is it not blasphemy to deny as unreal, the lotus seated, Creator,
and the other gods, the great men of the world, holy waters like Ganga, the places of pilgrimages,
the holy occasions, the four Vedas with their six auxiliaries, the mantras, and austerities?'

Arunachala Siva.

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #192 on: September 19, 2015, 04:40:33 PM »
Verse 200 of Kaivalya Navaneetham:

சொற்பனந்தனில் கண்டதைப்
 பொய் என்று சொல்வது பிழையானால்
அற்ப மாயையில் தோன்றிய
 சகங்களை அசத்தெனல் பிழையாமே
சொற்பனந்தனில் கண்டதைப்
 பொய்யென்று சொல்லலாம் எனின் மைந்தா
அற்ப மாயையில் தோன்றிய
 சகாமெலாம் அசத்தியம் எனலாமே. (200)

Verse 200 of Kaivalya Navaneetham:

Master: 'If it be sacrilege to deny dream visions as false, it would be sacrilege too to deny the
world, which derives its existence from illusion.  If on the other hand it is right to deny dream visions,
it is only right to deny the world also which is derived from illusion.'

Arunachala Siva.
« Last Edit: September 19, 2015, 04:43:19 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #193 on: September 19, 2015, 06:17:13 PM »
Verse 201 of Kaivalya Navaneetham:


பொய்யை மெய் என்று மூடர் புண்
 ணியர் என்று புராணம் கூப்பிடுமானால்
மெய்யை மெய் என்ற ஞானிக்குக்
 குற்றங்கள் விதித்த சாத்திரம் உண்டோ
பொய்யதே எனின் நாம ரூபங்களாம்
 பூதமாகிய மாயை
மெய்யதேது எனில் சச்சித
 ஆனந்தமாய் வியாபிக்கும் ஆன்மாவே. (201)


Verse 201 of Kaivalya Navaneetham:

If the Puranas hold up as men of merit the ignorant who regard the false as true, does any Sastra
attach censure to the Jnani for calling the truth, Truth.?  Maya, which appears as the elements and
their modifications with different names and forms, is false.  Only the Self which is all diffusive as
Sat Chit Ananda, is the Truth.

Arunachala Siva.
« Last Edit: September 19, 2015, 06:19:03 PM by Subramanian.R »

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 47081
    • View Profile
Re: Kaivalya Navaneetam
« Reply #194 on: September 19, 2015, 06:19:41 PM »
Verse 202 of Kaivalya Navaneetham:


மாயை என்பதேது உடையரார்
 எப்படி வந்தது வருவானேன்
மாயை என்பது பிரமத்தின்
 வேறேனின் வஸ்துவும் இரண்டாமே
மாயை என்பது பிரமமும்
 ஒன்றெனிங்ள் வஸ்துவும் பொய்யாமே
மாயை என்ற மேகங்களுக்
 ஒரு சண்ட மாருத குருமூர்த்தி. (202)


Verse 202 of Kaivalya Navaneetham:

Disciple: 'O Master who are like a typhoon in the dispersing clouds of Maya!

a. Of what nature is Maya?

b. Who are in its grip?

c. How did it come into being?

d. Why did it arise?

e. Duality is inevitable if Maya is separate from Brahman.

f. If not separate, Brahman Itself is false like Maya.'

Arunachala Siva.