Author Topic: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings  (Read 38592 times)

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 44576
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #15 on: July 08, 2013, 01:39:48 PM »
Dear atmavichar100,


Very nice.  For the phrase 'ettodu iRandaiyum'  - for a similar phrase in Tiruvachakam, the commentators have said as 'One
who does not know even the eight forms of Siva (see Sri Dakshinamurti Stotram) and the two viz., impermanence of this world
and eternal life of the 'other world' - Siva lokam.

Arunachala Siva.   

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 44576
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #16 on: July 08, 2013, 03:10:31 PM »
Dear atmavichar100,

Tiruvarutpa was published in 7 volumes in the year 2002, by Vardhamanan Padippagam, 21, Ramakrishna Street,
T. Nagar, Chennai 600 017. Phone 90949 63125, 99418 63542, 93806 30192.

The email ID is vartha@aol.in

The price for all the 7 volumes is Rs. 2250 plus courier charges.  It was first published as pre publication offer price
of Rs 1500.00.

Arunachala Siva.   

atmavichar100

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2242
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #17 on: July 08, 2013, 04:38:25 PM »
Subramaniam Sir

Thanks for the explanation on  எட்டோடே இரண்டு quoting Thiruvachakam . In fact in one spiritual talk on Thiruarutpa I heard one speaker say that Thiruarutpa  is actually a commentary of Thiruvachakam as Saint Ramalingaswamy kept that book ( Thiruvachagam ) as his holy book and also kept Saint Jnanasambandhar as his jnana Guru .
However many holy words you read, however many you speak, what good will they do you if you do not act on upon them? - Buddha

Subramanian.R

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 44576
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #18 on: July 08, 2013, 04:58:34 PM »
Dear atmavichar100,

Yes. Saint Ramalinga Swamigal used to keep two palm leaves wherein Tiruvachakam had been written on his head under
the head covering cloth always.

Incidentally, I tried the web address given by you and I have given the Verse 2 of Deivamani Maalai as follows:  I am not
going to give more of these verses right now, since 1) you are planning to post them. 2) The English rendering has to be
given with proper understanding of each verse and not simply extempore.     

Incidentally the 7 volumes of the completed works which were given to a friend of mine, who did not return to me since
one year, I telephoned to him and got my copies this afternoon.  Only through your posting about the saint's works,
I remembered this and I telephoned and got them.   

பரமேது வினைசெயும் பயனேது பதியேது
         பசுவேது பாச மேது
         பத்தியேது அடைகின்ற முத்தியேது அருளேது
         பாவ புண்ணியங்க ளேது
    வரமேது தவமேது விரதமேது ஒன்றுமிலை
         மனம்விரும் புணவுண்டு நல்
         வத்திர மணிந்துமட மாதர்தமை நாடிநறு
         மலர் சூடி விளையாடி மேற்
    கரமேவ விட்டுமுலை தொட்டு வாழ்ந்தவரொடு
         கலந்து மகிழ்கின்ற சுகமே
         கண்கண்ட சுகமிதே கைகண்ட பலனெனுங்
         கயவரைக் கூடா தருள்
    தரமேவு சென்னையிற் கந்த கோட்டத்துள் வளர்
         தலமோங்கு கந்த வேளே
         தண்முகத் துய்யமணி உண்முகச் சைவமணி
         சண்முகத் தெய்வ மணியே.

உரை:

     மேன்மை பொருந்திய சென்னைக் கந்த கோட்டத்தில் எழுந்தருளும் கந்த வேளே, தூய மணிகளுட் சைவமணியாம் சண்முகத் தெய்வ மணியே, பரம் என்பது யாது? வினையாவது யாது? வினையின் பயன் என்பது யாது? பதி, பசு, பாசம் என்பன யாவை? பத்தியாவது யாது? அதனால் அடைகின்ற முத்தி என்பது யாது? அருள் என்பது யாது? பாவ புண்ணியங்கள் யாவை? வரம் என்றும் தவம் என்றும் விரதம் என்றும் கூறுவன ஒன்றும் இல்லை; மனம் ஆசைப்படுகின்ற உணவையுண்டு, நல்ல ஆடை யுடுத்து இளமகளிரை நாடி யடைந்து மணம் வீசும் பூக்களைச் சூடிப் பல்வகையாக விளையாடி, கைகளை அம்மகளிர் மேற் செலுத்தி அவர்களுடைய முலையைப் பற்றி மெய்யொடு மெய் கலந்து மகிழ்கின்ற சுகமே கண்கண்ட சுகம்; இதுவே வாழ்வின் கைகண்ட பயன் என்று கருதி மொழிகின்ற கீழ் மக்களோடு கூடாவாறு அருள் புரிவாயாக. எ. று.

     நம் பாரத நாட்டுச் சமயத்தவருள் பரம்பொருள் ஒன்று உண்டு என்பர் பலர்; அனைவரும் வினையுண்டு, வினைக்குப் பயன் உண்டு என்பர். சைவர்கள் பதி பசு பாசம் என மூன்று பொருள் உண்டு என்பர்; சமய நெறிகளில் பத்தி நெறி, யோக நெறி, கன்ம நெறி என்பன சிறந்தன; அவற்றுள் பத்தி நெறியினர், பத்தி பண்ணுவதே முத்திக்கு ஏதுவாம் என்பர்; யோக நெறியினர் யோக முயற்சியே முத்திக்கு ஏற்றதென்பர்; கன்ம நெறியினர் பாவ புண்ணிய மெனக் கன்மம் இரண்டாம் என்றும், பாவம் செய்பவர் நரகம் புகுந்து துன்புறுவ ரெனவும், புண்ணியம் செய்பவர் இந்திரன் முதலிய தேவர் பதம் எய்தி இன்புறுவர் எனவும் கூறிப் புராண வரலாறுகளைச் சான்று காட்டுவர். வேதநெறியாளராகிய வைதிகர் பல்வகை வேள்விகளைச் செய்து தேவர்களை வருவித்துச் சாகா வரம், இளமை குன்றாத வரம், போரில் வலி தேயாத வரம் முதலிய வரம் பெற்று இன்புறலாம் என்பர். அவர்கள் சமயக் கொள்கையை வள்ளற் பெருமான் “வரம்” என்ற பெயராற் குறிக்கின்றார். தவங்களாலும் விரதங்களாலும் வேண்டுவன வேண்டியவாறு பெறலாம் என்னும் தாபதரும் விரதிகளும் உண்டு. உலகாயதர் மண்ணுலக வாழ்வினும் வாழ்வு வேறே யில்லை; அவ்வாழ்விற் கண்டதே காட்சி; கொண்டதே கொள்கை; உண்பன உண்டு உடுப்பன வுடுத்து மகளிரை மருவி மகிழ்வதே வாழ்க்கையின் பயன் என்பர். அவர்களை, “மடமாதர் தமைக் கலந்து மகிழ்கின்ற சுகமே கண்கண்ட சுகம் இதே கைகண்ட பலன் என்னும் கயவர்” என்று கூறுகிறார்.

     இதனால் உலகாயதராகிய கயவர் தொடர்பு உண்டாகாதவாறு காத்தருள வேண்டியவாறு.

Arunachala Siva.

atmavichar100

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2242
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #19 on: July 08, 2013, 06:18:55 PM »
Subramaniam Sir

Thanks for ur reply . Happy that you got hold of all 7 volumes of your Thiruarutpa books .They are actually a great treasure .I have the 2 volumes of Thiruarutpa published by the Vallalar Sanmargam Temple in Vadalur and they have only the source text with no meaning .I use the online resource of Avvai Duraiswamy Pillai to get the meaning of the same . But I do not know how far correct his meaning would be . He is a great Scholar no doubt but these divine texts have an indepth meaning and only people on the spiritual path could understand the depth of the same and hence I am sharing these poems here .
So Subramaniam Sir you need not worry about posting here must and I will  keep posting selected verses after learning them ( with their meaning ) but I need your help /others familiar with Classical Tamil to see whether the given meaning is correct and is there any reference to the spirit of the above verses in other divine works like Thiruvachagam / Thevaram etc as I feel you are quite familiar with those texts .So just provide supportive meaning / references ( if any ) to the verses quoted by me here .By the way I wish to point out that one expert on Thiruarutpa said that to find the meaning of a verse in Thiruarutpa we can find the same from another poem i.e the meaning for Thiruarutpa is itself in Thiruarutpa and the Saint has given keys at various points in various poems .

« Last Edit: July 08, 2013, 06:32:20 PM by atmavichar100 »
However many holy words you read, however many you speak, what good will they do you if you do not act on upon them? - Buddha

Ravi.N

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4050
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #20 on: July 09, 2013, 07:31:12 AM »
Atmavichar(Krishna)
The Early compositions of Vallalar are more accessible  than his later ones like the Arutperunjothi agaval-mystical Hymns.In these later Hymns ,he seems to have crossed over to the Impersonal aspect and left behind the personal approach to the Divine that characterizes his early compositions.The Arutperunjothi agaval is more meant to be chanted than to be intellectually grasped or understood through commentary of scholars,however learned.Such an understanding will serve more to blind than to enlighten.
Vallalar's  founding of the sanmargam temple and his venturing on a path that apparently (if not actually)seems to hold its own and stay apart from the Bunyanesque architecture of sanatana Dharma,by way of its own rituals and way of worship and sense of identity-is something that remains to be seen whether it can at all survive; or go down in History like the Brahmo Samaj and the Arya Samaj that may have followers hanging on but without spiritual thrust.
The Reason is that the vast majority of humans have to approach God  as Human(personal)  and not as an abstraction-as Light,Grace Light etc.This is the Reason why Sanatana Dharma (All Religions are included in this term)recognizes this need and has evolved the varied approaches to the Divine personal and impersonal.

In The Gospel of Sri Ramakrishna,there is an interesting conversation:
Master:Do you think the Brahmo Samaj will develop in the future into a sort of social-reform organization?"
M: "The soil of this country is different. Only what is true survives here."
MASTER: "Yes, that is so. The Sanatana Dharma, the Eternal Religion declared by the rishis, will alone endure. But there will also remain some sects like the Brahmo Samaj.Everything appears and disappears through the will of God."

Namaskar.


Ravi.N

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4050
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #21 on: July 09, 2013, 08:34:16 AM »
Atmavichar(Krishna)/Friends,

எண்சீர்க் கழிநெடிலடி ஆசிரிய விருத்தம்

5556.

     கட்டோ டேகனத்தோடே வாழ்கின்றோம் என்பீர்
          கண்ணோடே கருத்தோடே கருத்தனைக் கருதீர்
     பட்டோடே பணியோடே தரிகின்றீர் தெருவில்
          பசியோடே வந்தாரைப் பார்க்கவும் நேரீர்
     கொட்டோடே முழக்கோடே கோலங்காண் கின்றீர்
          குணத்தோடே குறிப்போடே குறிப்பதைக் குறியீர்
     எட்டோடே இரண்டுசேர்த் தெண்ணவும் அறியீர்
          எத்துணை கொள்கின்றீர் பித்துல கீரே.

Krishna,I have not read this verse before.It occurs to me that Vallalar is chiding the lack of spiritual earnestness in people who only observe the externalities of Religion.
He seems to be specifically referring to the 4 fold path of Charya, Kriya ,Yoga and Jnana (in Saiva Siddhanta Parlance).

எட்டோடே இரண்டுசேர்த் தெண்ணவும் அறியீர்
He is referring to the ashtanga Yoga when he refers to 'Eight' and 'Irandu Serththu ENNavum'-He is referring to the union of jivatma with paramatma(or pasu with pathi in Saiva Siddhanta).
He says -You are neither observing Charya or Kriya nor are you competent of practising Yoga!What exactly is the means that you adopt?!!!

Here is an excerpt from The Gospel of Sri Ramakrishna:

MASTER: "Three kinds of bhakti are found, according to the nature of the man: sattvic
bhakti, rajasic bhakti, and tamasic bhakti.

"Sattvic bhakti is known to God alone. It makes no outward display. A man with such
devotion loves privacy. Perhaps he meditates inside the mosquito net, where nobody sees
him
. When this kind of devotion is awakened, one hasn't long to wait for the vision of God.
The appearance of the dawn in the east shows that the sun will rise before long.

"A man with rajasic bhakti feels like making a display of his devotion before others. He
worships the Deity with 'sixteen ingredients', enters the temple wearing a silk cloth, and
puts around his neck a string of rudrāksha beads interspersed here and there with beads of
gold and ruby
.

Namaskar

atmavichar100

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2242
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #22 on: July 09, 2013, 09:24:04 AM »
Quote
In The Gospel of Sri Ramakrishna,there is an interesting conversation:
Master:Do you think the Brahmo Samaj will develop in the future into a sort of social-reform organization?"
M: "The soil of this country is different. Only what is true survives here."
MASTER: "Yes, that is so. The Sanatana Dharma, the Eternal Religion declared by the rishis, will alone endure. But there will also remain some sects like the Brahmo Samaj.Everything appears and disappears through the will of God."

Dear Ravi

Thanks for your replies and for sharing this beautiful piece of Saint Ramakrishna . He has hit the nail on the head when he says that the soil of this country is different and only Sanatana Dharma survives and that is the reason we find even Buddhism , Jainism which were popular once and threatened sanathana Dharma have lost their way here .
Even Osho ,JK who took a radical approach to spirituality acknowledged in the end that the soil of this country is different and inspite of all its problems , poverty etc there is an invisible spiritual field on this soil that is not available anywhere in the world .In fact both JK /Osho used the same words of Sri Ramakrishna that "the soil of this country is different" .
Why even saint Vallalar who brought about a revolutionary approach to spirituality acknowledged the same in a different way .
I feel every religion needs the rebels but the rebels will not survive long but rebels will help point out the flaws of native religion and this will help members of the native religion to make their own corrections in course of time . For eg . Animal sacrifice was very common in early Vedic period but it came down after the impact of Buddhism .Also  Sannayasa which was not given directly to all  people  in early Vedic period saw a Change after Buddhist impact here as Buddha gave Sannayasa to all .So Buddhist impact did help Sanathana Dharma remove some of its outdated practices but Buddhism did not survive here much .
Same can be said of the Brahmo Samaj , Arya Samaj , Sanmarga Sangam of Vallalar etc ( in fact these 3 organizations came around nearly the same time ) .They will not survive long as Organizations  but many of their principles will find its way to Sanathana Dharma for eg. you can see Saint Ramalingam's statue in many Shiva temples and his songs are being sung in many Tamil concerts , his famous verses "Kadai virithen Kolvar Illai " , "Vaadiya Payir Kandabothelam Manam vaadinen " etc find place in the talks of almost all Tamil speakers and his poem "Orumaiyudan ninathu thirumalaradi " is found in most school text books as well as school prayers and on temple walls .I hope you read the earlier detailed article posted by me on "Bharati and Vallalar " and how Vallalar's influence can be seen in Bharati's works with regard to the type of Tamil being used by Bharati .
So while Sanathana Dharma holds supreme yet I feel Ishwara brings in some rebels to give some shock treatments to people to come out of their slumber and make necessary course corrections .

Coming back to Vallalar songs I feel the first 5 Thirumurais deal with personal God and the Sixth Thirumurai deals with formless God ( Arutperum Jyothi ) and Vallar himself acknowledged the shift in his poems . I have started to study Vallalar because I found his tamil quite easy and the songs simple and musical to study and chant .I will continue to share what I find very interesting and would be happy if others also share their feedback with reference to other great texts in their replies .

« Last Edit: July 09, 2013, 09:28:30 AM by atmavichar100 »
However many holy words you read, however many you speak, what good will they do you if you do not act on upon them? - Buddha

Ravi.N

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4050
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #23 on: July 09, 2013, 12:36:29 PM »
Atmavichar(Krishna),
Appropos the article on Bharatiyar and Vallalar-interesting though it may be,it is not backed by Facts available and most of the author's views are more conjectural.
The influences on Bharatiyar's poetry are Nalayira Divya Prabhandam and Thayumanavar's Hymns-and among contemporaries it was Sister Nivedita(Who Bharati acknowledged as his guru),Sri Aurobindo with whom Bharati shared a deep companionship.
The author of the article seems to ignore the fact that there were predecessors to Vallalar like Arunachalak Kavirayar and Gopalakrishna Bharatiyar who had simple compositions set to music and Tala.It is not as if Vallalar started all this.
The Kummi Pattu,Kanni(couplets)are forms found in Thayumanavar and Bharatiyar was deeply moved by his Hymns.He has composed a poem on Thayumanavar where he prasises Thayumanavar as "immortal' not only in the Transcendental sense but also in the temporal sense as his compositions continue to stir the Hearts of many.
This is not to detract from Vallalar's poems but I just wanted to set the facts Right.
You may read the Life of Bharatiyar here and note the influences and stimulations to Bharatiyar's inimitable poetry:
http://www.mahakavibharathiyar.info/vijayabharathi_4.htm
Namaskar.

atmavichar100

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2242
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #24 on: July 09, 2013, 01:38:16 PM »
Dear Ravi

Thanks for the link to Bharati's life and also other facts shared by you regarding Bharatiar's influence .Will keep that in my mind .

To Everyone
Here is a link to all of Bharati's poetry that I found useful .

http://www.tamilvu.org/library/l9100/html/l9100ba1.htm
« Last Edit: July 09, 2013, 05:31:39 PM by atmavichar100 »
However many holy words you read, however many you speak, what good will they do you if you do not act on upon them? - Buddha

atmavichar100

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2242
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #25 on: July 09, 2013, 02:26:03 PM »
We all have various desires and pray to God to fulfill those desires .This post is from an online blog and takes 2 poems each of Bharati and Vallalar that describes about their  desires   using the word வேண்டும்  .Here Subramania Bharati prays to Goddess Parasakthi and Vallalar Prays to Lord Subramania of Kandakottam .

வள்ளலாரும் பாரதியும் நாமும்
http://blog.richmondtamilsangam.org/2012/09/blog-post.html

நமக்கு எப்பவுமே ஒரு இலக்கு இருந்து கொண்டே இருக்கும்.  நாம் வைத்துக் கொள்கிறோமோ இல்லையோ, நம்மைச் சுற்றி நடக்கும் நிகழ்வுகள் நிச்சயம் நமக்கு ஒரு இல'க்கு' வைத்து விடும்.  இதற்கு சிலபல உதாரணங்கள் இன்றைய நடைமுறை வாழ்வில் நாம் காணலாம்.

ஒரு பள்ளி சிறந்த பள்ளி என்று பெயரெடுத்துவிட்டால் போதும், அவர் பையனை அங்கு விட்டார் என்று, இவரும் விடுவார்.  இவர் ஏழையாக இருந்தாலும், சமூக உந்துதல் இவரை விடாது.  இதே போல சைக்கிளுக்கே வழியில்லாதவராக இருந்தாலும், அவர் வைத்திருக்கிறார் என இவர் கார் வாங்குவார்.  இப்படித் தொடங்கிய பயணம் ஒரு முடிவுக்கே வராது, அது வேண்டும், இது வேண்டும் என்று தவிதவிக்கும்.

பாரதியாரும் அவர் பங்கிற்கு எழுதிய பாடல் எத்துனை சான்று.

காணி நிலம் வேண்டும் – பராசக்தி
காணி நிலம் வேண்டும், – அங்கு
தூணில் அழகியதாய் – நன்மாடங்கள்
துய்ய நிறத்தினதாய் – அந்தக்
காணி நிலத்தினிடையே – ஓர்மாளிகை
கட்டித் தரவேண்டும் – அங்கு
கேணியருகினிலே – தென்னைமரம்
கீற்று மிளநீரும்.

பத்துப் பன்னிரண்டு – தென்னைமரம்
பக்கத்திலே வேணும் – நல்ல
முத்துச் சுடர்போலே – நிலாவொளி
முன்பு வரவேணும், அங்கு
கத்துங் குயிலோசை – சற்றே வந்து
காதிற் படவேணும், – என்றன்
சித்தம் மகிழ்ந்திடவே – நன்றாயிளந்
தென்றல் வரவேணும்.

பாட்டுக் கலந்திடவே – அங்கேயொரு
பத்தினிப் பெண்வேணும் – எங்கள்
கூட்டுக் களியினிலே – கவிதைகள்
கொண்டுதர வேணும் – அந்தக்
காட்டு வெளியினிலே – அம்மா! நின்றன்
காவலுற வேணும், – என்றன்
பாட்டுத் திறத்தாலே – இவ்வையத்தைப்
பாலித்திட வேணும்.


அவர் வேண்டியவற்றை, நாம் அப்படியே பின்பற்றி, காணி நிலம் என்ன, கண் காணும் இடமெல்லாம் ஆக்கிரமித்துக் கொண்டு(ம்) இருக்கிறோம்.  பாரதியார் கேட்டவை ஒரு சிறு காணி நிலமும், அதனைச் சுற்றி அழகிய சுற்றுப் புறமும், ஒரு மாளிகையும், அன்பு மனைவியும், கத்தும் குயிலோசையும்.  படிக்கக் கேட்க பாடல் அற்புதம்.  அதில் சிறு மாற்றுக் கருத்தும் இல்லை.  ஆனால், இந்த நிலையில் நில்லாது, அடுத்து அடுத்து எனத் தாவி இன்று எந்த நிலையில் நாம் இருக்கிறோம் என்பது எவருக்குமே தெரியும்.

இத்தனையும் வேண்டும் என்றாலும், ஒரு கட்டத்திற்கு மேல் ஒன்றுமே உதவாது என்பதை நாம் உணரவேண்டும்.  உணர்ந்தால், நமது இலக்கை நமக்கு அடுத்தவர் எப்படி அமைக்க முடியும்?!  வேடிக்கை என்னவென்றால், இந்தக் காலத் தலைமுறையினர், பொய் சொல்வது குற்றம் என்றோ, பெரியவர்களை அவமதிப்பதைத் தவறு என்றோ உணர்ந்தார்களில்லை.  எல்லா 'வேண்டும்'களுக்கும் பின்னே, பெற்றோர் அலைவதால் ஏற்பட்ட கொடுமை தானோ இது ?!!!

அன்றைய காலகட்டத்தில், பலரும் தத்தமது 'வேண்டும்'களைப் பாடல்களில் தெரிவித்து இருக்கலாம்.  அப்படி, வள்ளலாரின் 'வேண்டும்'கள் சமீபத்தில் கேட்ட பொழுது உடல் சற்றே சிலிர்க்கத் தான் செய்தது.  மேற்கண்ட 'வேண்டும்'களில் இருந்து மிகவே மாறுபட்டு, நல்லறிவும், நல்உறவும், நற்சிந்தனையும் வேண்டும் என்கிறார்.

  ஒருமையுடன் நினது திரு மலரடி நினைக்கின்ற
   உத்தமர் தம் உறவு வேண்டும்
  உள்ளொன்று வைத்துப் புறம்பொன்று பேசுவார்
   உறவு கலவாமை வேண்டும்
  பெருமை பெறு நினது புகழ் பேச வேண்டும்
   பொய்மை பேசாது இருக்க வேண்டும்
  பெரு நெறி பிடித்தொழுக வேண்டும்
   மதமான பேய் பிடியாதிருக்க வேண்டும்
  மருவு பெண்ணாசையை மறக்கவே வேண்டும்
   உனை மறவாதிருக்க வேண்டும்
  மதி வேண்டும்; நின் கருணை நிதி வேண்டும்
   நோயற்ற வாழ்வில் நான் வாழ வேண்டும்
  தரும மிகு சென்னையில் கந்த கோட்டத்துள் வளர்
   தலமோங்கு கந்த வேளே
  தண்முகத் துய்யமணி உண்முகச் சைவ மணி
   சண்முகத் தெய்வமணியே! சண்முகத் தெய்வமணியே!

காணி நிலம் நம் மனதை ஆக்கிரமித்தது போல வள்ளலாரின் மேற்கண்ட பாடல் எத்தனை பேருக்குப் பரிச்சயம் ?!!!!


Note :
 I am adding this piece from Brahati's Poetry which is again a poem wishing for positive and healthy things in life to make us mentally strong and more efficient in our day to day activities . This can also be used as a daily prayer . This poem was not in the original post but I have added it here . Others can point our similar poems by other great poets of Tamil Nadu

வேண்டுவன

மனதி லுறுதி வேண்டும்
வாக்கினிலே யினிமை வேண்டும்
நினைவு நல்லது வேண்டும்
நெருங்கின பொருள் கைப்பட வேண்டும்
கனவு மெய்ப்பட வேண்டும்
கைவசமாவது விரைவில் வேண்டும்
தனமும் இன்பமும் வேண்டும்
தரணியிலே பெருமை வேண்டும்    1

கண் திறந்திட வேண்டும்
காரியத்தி லுறுதி வேண்டும்
பெண் விடுதலை வேண்டும்
பெரிய கடவுள் காக்கவேண்டும்
மண் பயனுற வேண்டும்
வானகமிங்கு தென்பட வேண்டும்
உண்மை நின்றிட வேண்டும்.
ஓம் ஓம் ஓம் ஓம்.
« Last Edit: July 09, 2013, 05:29:40 PM by atmavichar100 »
However many holy words you read, however many you speak, what good will they do you if you do not act on upon them? - Buddha

atmavichar100

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2242
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #26 on: July 09, 2013, 03:13:00 PM »
We all know that Ozhvil Odukkam is a great Tamil text recommended by Bhagvan Ramana for reading .Here this post mentions the role of Saint Ramalingaswamigal in getting this book published and the importance of this work and also who should read this book .


145  கண்ணுடைய வள்ளலாரும் கண்ணுற்ற வள்ளலாரும்
http://arundhtamil.blogspot.in/2013/02/145.html
கண்ணுடைய வள்ளலார் என்று ஒருவர் இருந்தார். அவர் ‘ஒழிவில் ஒடுக்கம்’ என்ற நூலை எழுதினார். அற்புதமான நூல். அதில் கிரியை கழற்றி, யோகக்கழற்றி என் எல்லாவற்றையும் கழட்டிவிட்டு ஞானபாதத்தை மட்டுமே வலியுறுத்தி பேசுகிறார். மிக உயர்ந்த நூல். இன்று கண்ணுடைய வள்ளலார் பெயரை உலகம் மறந்துவிட்டது.

இந்த நூலை இராமலிங்க சுவாமிகள் தன்னுடைய சொந்த பொறுப்பில் பதிப்பித்தார். அதாவது கண்ணுடைய வள்ளலார் நூலைக் கண்ணுற்ற வள்ளலார் பதிப்பித்தார். வள்ளலார் கையில் காசு ஏது? நிதி திரட்டி ஒழிவிலொடுக்கம் நூலைப் பதிப்பித்தார்.

வள்ளலார் சென்னையில் 35 ஆண்டுகள் இருந்தவர். தினந்தோறும் 3 முறை திருவொற்றியூர் எழுத்தறியும் பெருமானைத் தரிசிப்பது வழக்கம். ஒருநாள் நெல்லிக்காய் பண்டாரத் தெரு வழியாகப் போய்க் கொண்டிருக்கிறார். அங்கே திண்ணையில் ஒருவர் அமர்ந்திருக்கிறார். அவர் ஒரு புத்தகம் படித்துக் கொண்டிருக்கிறார். வள்ளலார் “என்ன புத்தகம்?” என்று கேட்கிறார். அதற்கு அவர் நீங்கள் பதிப்பித்த ஒழிவில் ஒடுக்கம் புத்தகம்தான்” என்கிறார்.
வள்ளலார் அதை வாங்கிக் கொண்டார். அவருக்கு சந்தேகம் வருகிறது. நாம் படித்தது அந்தப் புத்தகம் தானா? இல்லை. அதற்குள் வேறு ஏதாவது வார இதழை வைத்து மேலே பெருமைக்காக ஏதாவது ஒரு புத்தகம் வைத்திருக்கிறோமோ  என்று வள்ளலார் சந்தேகிக்கிறாரோ என நினைக்கிறார். ‘இந்தாங்க’ என்று அவர் புத்தகத்தை நீட்டினார்.

வள்ளலார் அவரிடம் உள்ளே சென்று தீப்பெட்டியும் மண்ணெண்ணையும் கொண்டு வரச் சொன்னார். கொண்டு வந்ததும் வள்ளலார் அந்த ஒழிவில் ஒடுக்கம் புத்தகத்தைக் கொளுத்தி விடுகிறார். “ஐயா! சாமி! என்ன காரியம் செய்தீர்கள்?” அவர் பதைக்கிறார்.

அப்போது வள்ளாலார் சொன்னாராம்: “புத்தகத்தைக் கொளுத்தியதற்காக வருத்தப்படாதே. இதைப் படிக்கும் பக்குவம் இன்னும் உனக்கு உண்டாகலை. இப்போது உள்ள பக்குவத்தில்நீ இதைப் படித்தாயானால் நீ நாத்திகனாகிவிடுவாய்.”

அப்படியானால் அந்த நூலைப் படிக்கணும்னா அத்ற்கே ஒரு பக்குவம் தேவைப்படுகிறது. அவ்வளவு உயர்ந்த நூல்.


இந்த் நூலுக்கு வள்ளலார் தாமே உரை எழுத வேண்டும் என்று நினைக்கிறார். அத்ற்கு முன்னாலேயே திருப்போரூர் சிதம்பர சுவாமிகள் அதற்கு உரை எழுதி இருக்கிறார். அதைப்பார்க்கிறார். இதைவிட நாம் நன்றாக எழுத முடியாது என்று அந்த உரையை அப்படியே பதிப்பித்து விடுகிறார். வள்ளலாரால் மதிக்கப்பட்டவர் திருப்போரூர் சிதம்பர சுவாமிகள்.

ஒழிவிலொடுக்கம் உரையில் வள்ளலார் தாம் எதையாவது சேர்க்கவேண்டும் என்று நினைக்கிறார். ஆனால் எல்லாமே மிக அழகாக தெளிவாக இருந்ததால் தாம் தனியே உரை எழுதும் எண்ணத்தைக் கைவிட்டு விடுகிறார். ஆனால் அவ்வுரையில் சிறப்புப் பாயிரத்திற்கு சிதம்பர சுவாமிகளால் உரை செய்யப்படாமல் விடுபட்டுப் போய்விட்டது. இந்த சிறப்புப் பாயிர வெண்பாவிற்கு வள்ளலார் 17 பக்கம் உரை எழுதுகிறார். இந்த 17 பக்க உரை இருக்கிறதே அது ஈடு இணை இல்லாதது. 17 ஆயிரம் நூல் படித்து ஞானம் பெற்றவர்களால்தான் அந்த 17 பக்க உரையைஎழுத முடியும்.

(திரு.மு.பெ.ச அவர்கள் எழுதிய திருமந்திரச் சிந்தனைகள் புத்தகத்தில் இருந்து)
However many holy words you read, however many you speak, what good will they do you if you do not act on upon them? - Buddha

Ravi.N

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4050
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #27 on: July 09, 2013, 05:33:05 PM »
Atmavichar(Krishna)/Friends,
Master TGN used to quote this very fine verse of Vallalar(from the 6th tirumurai):

       களக்கம்அறப் பொதுநடம்நான் கண்டுகொண்ட தருணம்
          கடைச்சிறியேன் உளம்பூத்துக் காய்த்ததொரு காய்தான்
     விளக்கமுறப் பழுத்திடுமோ வெம்பிஉதிர்ந் திடுமோ
          வெம்பாது பழுக்கினும்என் கரத்தில்அகப் படுமோ
     கொளக்கருது மலமாயைக் குரங்குகவர்ந் திடுமோ
          குரங்குகவ ராதெனது குறிப்பில்அகப் படினும்
     துளக்கம்அற உண்ணுவனோ தொண்டைவிக்கிக் கொளுமோ
          ஜோதிதிரு உளம்எதுவோ ஏதும்அறிந் திலனே.

Bharati transposes this in one of his patriotic song(called Gokhale song):

33. கோக்கலே சாமியார் பாடல்
(இராமலிங்க சுவாமிகள் -களக்கமறப் பொதுநடம் நான் கண்டுகொண்ட தருணம என்று பாடிய பாட்டைத் திரித்துப் பாடியது)

களக்கமுறும் மார்லி(morley)நடம் கண்டுகொண்ட தருணம்
கடைச்சிறியேன் உளம்பூத்துக் காய்த்ததொரு காய்தான்
விளக்கமுறப் பழுத்திடுமோ? வெம்பிவிழுந் திடுமோ?
வெம்பாது விழினுமென்றன் கரத்திலகப் படுமோ?
வளர்த்தபழம் கர்சனென்ற(curzon) குரங்குகவர்ந் திடுமோ?

மற்றிங்ஙன் ஆட்சிசெய்யும் அணில் கடித்து விடுமோ?
துளக்கமற யான்பெற்றிங் குண்ணுவனோ அல்லால்
தொண்டவிக்குமோ, ஏதும் சொல்லறிய தாமோ?

He is referring to the Morley -minto reforms ushered in 1909 .

Bharati wrote similiar verses transposing Nandanar charitra kirtanai as well to suit the occasion!

Namaskar.

Ravi.N

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4050
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #28 on: July 09, 2013, 06:36:40 PM »
Friends,
The ulaga neethi(by ulaganathar) verses should be familiar to most students of Tamil,as they are among the first few verses taught in schools(in those days!).It goes like this :

ஓதாமல் ஒருநாளும் இருக்க வேண்டாம்
ஒருவரையும் பொல்லாங்கு சொல்ல வேண்டாம்
மாதாவை ஒருநாளும் மறக்க வேண்டாம்
வஞ்சனைகள் செய்வாரோடு இணங்க வேண்டாம்
போகாத இடந்தனிலே போக வேண்டாம்
போகவிட்டுப் புறம் சொல்லித் திரிய வேண்டாம்
வாகாரும் குறவருடை வள்ளிபங்கன்
மயிலேறும் பெருமானை வாழ்த்தாய் நெஞ்சே

#2

நெஞ்சாரப் பொய் தன்னைச் சொல்ல வேண்டாம்
நிலையில்லாக் காரியத்தை நிறுத்த வேண்டாம்
நஞ்சுடனே ஒருநாளும் பழக வேண்டாம்
நல் இணக்கம் இல்லாரோடு இணங்க வேண்டாம்
அஞ்சாமல் தனிவழியே போக வேண்டாம்
அடுத்தவரை ஒரு நாளும் கெடுக்க வேண்டாம்
மஞ்சாரும் குறவருடை வள்ளிபங்கன்
மயிலேறும் பெருமாளை வாழ்த்தாய் நெஞ்சே

and so it goes.

It is said that  Vallalar wanted to replace this வேண்டாம் with வேண்டும் and went on to compose the song that Krishna has posted.So did Bharatiyar ,also posted by Krishna.

Namaskar.

atmavichar100

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2242
    • View Profile
Re: Saint Ramalingaswami( Vallalar ) , his life , poems and teachings
« Reply #29 on: July 09, 2013, 07:21:30 PM »
The 2 songs of Bharati and Vallalar mentioned above are also featured in 2 Tamil Movies and I have given the links of the same here .Enjoy the musical rendering of the same .

Bharati Song :Manathil Uruthi Vendum song of Subramania Bharati from the Movie Sindu Bhairavi 
Sung by : Jesudas , Music : Illayaraja
http://www.youtube.com/watch?v=L90cvNSYXdo



Vallar Song :Orumaiyudan ninadhu thiru malaradi from the Movie KONJUM SALANGAI
Playback: Soolamangalam Rajalakshmi
Music: . S.M.Subbiah Naidu

http://www.youtube.com/watch?v=_c3BlQ5In6s
However many holy words you read, however many you speak, what good will they do you if you do not act on upon them? - Buddha