Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - atmavichar100

Pages: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 155
841

அருட்பெருஞ்ஜோதி அகவல்  Complete Text in Tamil is given in this link :


http://www.thiruarutpa.org/thirumurai/v/T316/tm/arutperunjjoothi_akaval

842
General Discussion / Re: Rough Notebook-Open Forum
« on: July 22, 2015, 06:11:21 PM »
இதுதான் வாழ்க்கை - Pattinathar's song on a souls life from Birth to Death

வாழ்வில் பெரும் ஆசை.அகந்தை.கோபம் ...வரும்போது இப்பாடல்வரிகள் மனதிற்கு அமைதியைத்தந்து நெறிபடுத்தும் .மானுட வாழ்க்கைப் பயணத்தை இதைவிடத் தெளிவாக வேறு யார் அல்லது எந்த நூல் சொல்லிவிட முடியும்?

The link to the song of Pattinathar is given below :
https://www.youtube.com/watch?v=5Q8LJk11nq8

Here is the text of the above song in Tamil

உடற்கூறு வண்ணம்

ஒரு மட மாதும் ஒருவனும் ஆகி
இன்ப சுகம் தரும் அன்பு பொருந்தி
உணர்வு கலங்கி ஒழுகிய விந்து
ஊறு சுரோணித மீது கலந்து
பனியிலோர் பாதி சிறு துளி மாது
பண்டியில் வந்து புகுந்து திரண்டு
பதுமரரும்பு கமடம் இதென்று
பார்வைமெய் வாய்செவி கால்கைகள் என்ற
உருவமும் ஆகி உயிர் வளர் மாதம்
ஒன்பதும் ஒன்றும் நிறைந்து மடந்தை
உதரமகன்று புவியில் விழுந்து
யோகமும் வாரமும் நாளும் அறிந்து

ஒளிநகை ஊறல் இதழ் மடவாரும்
உவந்து முகந்திட வந்து தவழ்ந்து
மடியில் இருந்து மழலை மொழிந்து
வா இரு போ என நாமம் விளம்ப
உடைமணி ஆடை அரைவடம் ஆட
உண்பவர் தின்பவர் தங்களொடுண்டு
தெருவினிலிருந்து புழுதி அளைந்து
தேடிய பாலரடோடி நடந்து
அஞ்சு வயதாகி விளையாடியே

உயர்தரு ஞான குரு உபதேசம்
முத்தமிழின் கலையும் கரை கண்டு
வளர்பிறை என்று பலரும் விளம்ப
வாழ் பதினாறு பிராயமும் வந்து
மதனசொரூபன் இவன் என மோக
மங்கையர் கண்டு மருண்டு திரண்டு
வரிவிழி கொண்டு சுழிய எறிந்து
மாமயில்போல் அவர் போவது கண்டு
மனது பொறாமல் அவர் பிறகோடி
தேடிய மாமுதல் சேர வழங்கி

வளமையும் மாறி இளமையும் மாறி
வன்பல் விழுந்திருகண்கள் இருண்டு
வயது முதிர்ந்து நரைதிரை வந்து
வாதவிரோத குரோதமடைந்து
செங்கையில் ஓர் தடியும் ஆகியே

வருவது போவது ஒருமுதுகூனும்
மந்தி எனும்படி குந்தி நடந்து
மதியும் அழிந்து செவிதிமிர் வந்து
வாய் அறியாமல் விடாமல் மொழிந்து
கலகலவென்று மலசலம் வந்து
கால்வழி மேல்வழி சார நடந்து

கடன்முறை பேசும் என உரைநாவும்
உறங்கிவிழுந்து கைகொண்டு மொழிந்து
கடைவழி கஞ்சி ஒழுகிட வந்து
பூதமும் நாலு சுவாசமும் நின்று
நெஞ்சு தடுமாறி வரும் நேரமே

வளைபிறை போல எயிரும் உரோமம்
முன்சடையும் சிறுகுஞ்சியும் விஞ்ச
மனதும் இருண்ட வடிவும் இலங்க
மாமலை போல் யமதூதர்கள் வந்து
வலைகொடு வீசி உயிர்கொடு போக
மைந்தரும் வந்து குனிந்தழ நொந்து
மடியில் விழுந்து மனைவி புலம்ப
மாழ்கினரே இவர் காலமறிந்து

வரிசை கெடாமல் எடும் எனஓடி
வந்திள மைந்தர் குனிந்து சுமந்து
கடுகி நடந்து சுடலை அடைந்து
மானிட வாழ்வென வாழ்வென நொந்து
விறகிடமூடி அழல் கொடுபோட
வெந்து விழுந்து முறிந்து நிணங்கள்
உருகி எலும்பு கருகி அடங்கி
ஓர்பிடி நீறும் இலாத உடம்பை
நம்பும் அடியேனை இனி ஆளுமே?..

-பட்டினத்தார்

843
General Discussion / Re: Rough Notebook-Open Forum
« on: July 22, 2015, 06:03:13 PM »
Saint Pattinathar came for performing the last rites of his mother and sung a beautiful song that is still sung during some  death ceremonies in Tamil Nadu .
This video links shows Pattinathar's emotions during the death of his mother and the wonderful song that he rendered  comes midway in this video and it talks about the journey of a human soul from birth to death and says  finally everyone ends up only as a fistful of ashes .
Though saints are said to be free of family attachments  , when it comes to Mother all great saints be it Adi Shankara , Bhavagan Ramana and also saint Pattinathar  had a special consideration for their respective mothers as shown in this song . A very emotional and Philosophical song .


https://www.youtube.com/watch?v=BZP4DkP2Dr8

Note : The next post contains the full song with the verses in Tamil

844
General topics / Potri Thriu Agaval from Thiruvachagam
« on: July 22, 2015, 03:26:12 PM »
  Potri Thriu  Agaval  of Saint Manickavachagar from Thiruvachagam  is  a poem of salutations to the God using the Agval ("Agaval? is a form of blank verse, close to speech.) style.  After giving an introduction the,  author   goes on  to salute the Lord using several of his attributes and residences. In the first part  Manikkavasagar express how a human being form from woom and pass through several obstacles through his life like maya, karma, and relatives against gaining sprituality and how Lord Shiva, bless him towards sprituality. In part two and three he praised Lord Shiva by stating his nature. I felt that it is a remarkable prayer.
Here is the link to audio rendering of this beautiful song :
https://www.youtube.com/watch?v=BTYmGkbB3Ww

Here is a link to the English Translation and Transliteration of the same

http://stotraratna.sathyasaibababrotherhood.org/s63.htm


845

Arutperunjothi Agaval - Saint Ramalinga Swamigal's Masterpiece - 1596 verses in Pure Tamil written by him on a single night and that book with his handwriing is still kept in Vadalur .  What is  Arunachala Akshara ManaMalai to Ramana Devotess , Arutperum Jyothi Aghaval is to Vallalar's devotees .
A beuatiful rendering of this Arutperum Joythi Aghaval is given here but being 1596 verses it is a very long song and takes nearly 2 hours for complete chanting .


https://www.youtube.com/watch?v=P_kQ5-BV53Y

846
General Discussion / Re: Rough Notebook-Open Forum
« on: July 19, 2015, 09:08:03 PM »
The following incident illustrates the disappearence of some people in the form of light after death . Bhagavan himself has illustarted the case of saint Manickavachagar and recently even Saint Ramalinga Swamigal also it seems disappeared as light ( though some people context the authencity of the same ) .But saint Ramalinga Swamigal was a great devotee of Saint Manicka Vachagar and always used to have Thiruvachagam book by his side .

DISSOLVED IN LIGHT

Maharshi was reading G. U. Pope?s translation of Tiruvachakam and came across the stanzas describing the intense feeling of bhakti as thrilling the whole

frame, melting the flesh and bones, etc.

He remarked: ?Manickavasagar is one of those whose body finally resolved itself in a blazing light, without leaving a corpse behind.?
Another devotee asked how it could be.

Maharshi said the gross body is only the concrete form of the subtle stuff - the mind. When the mind melts away and blazes forth as light, the body is

consumed in that process. Nandanar is another whose body disappeared in blazing light.

Maj. Chadwick pointed out that Elisha disappeared in the same way. He desired to know if the disappearance of Christ?s body from the tomb was like that.

M.: No. Christ?s body was left as a corpse which was at first entombed, whereas the others did not leave corpses behind.

In the course of conversation, Maharshi said that the subtle body is composed of light and sound and the gross body is a concrete form of the same.

The subtle body of the Creator is the mystic sound Pranava, which is sound and light. The universe resolves into sound and light and then into

transcendence - Param.

- Talk 215.

847
General Discussion / Re: Rough Notebook-Open Forum
« on: July 16, 2015, 02:13:22 PM »

848
General Discussion / Re: Rough Notebook-Open Forum
« on: July 15, 2015, 09:47:25 AM »

849
General Discussion / Re: Articles,Interviews,News
« on: July 11, 2015, 09:41:07 PM »
Nochur Sri Venkataraman will deliver talks (in Tamil) on Sri Bhagavan?s ULLADU NARPADU ANUBANDHAM (Supplementary to Forty Verses) from 12th July 2015 to 18th July 2015 between 9.30 a.m. to 11.00 a.m at the Granthalaya (Library Complex). Live webcast of the talks can be viewed at www.gururamana.net If occasionally the screen freezes please refresh the screen by pressing the button F5.

850
General Discussion / Re: Rough Notebook-Open Forum
« on: July 08, 2015, 04:15:47 PM »

851
General topics / Re: Have I found my Guru?
« on: June 30, 2015, 09:00:25 AM »
Quote
The upshot of the whole teaching is that it is not at all necessary to forge and solemnize a guru-disciple relationship with any person,but what is important is to recognize the guru principle in operation -and this principle can operate even through a so called  'ordinary' person if the disciple is ready.

That is the key i.e to recognize the Guru Principle in operation .

852
General Discussion / Re: The Significance of Ekadasi
« on: June 29, 2015, 03:01:04 PM »
Ekadasi dates from July 2015 - Dec 2015


12    July    (Sunday)    Parama Ekadashi
27    July    (Monday)    Devshayani Ekadashi
10    August    (Monday)    Kamika Ekadashi
26    August    (Wednesday)    Shravana Putrada Ekadashi
08    September    (Tuesday)    Aja Ekadashi
24    September    (Thursday)    Parsva Ekadashi
08    October    (Thursday)    Indira Ekadashi
23    October    (Friday)    Papankusha Ekadashi
24    October    (Saturday)    Gauna Papankusha Ekadashi
Vaishnava Papankusha Ekadashi
07    November    (Saturday)    Rama Ekadashi
22    November    (Sunday)    Devutthana Ekadashi
07    December    (Monday)    Utpanna Ekadashi
21    December    (Monday)    Mokshada Ekadashi

853
General Discussion / Re: The Significance of Ekadasi
« on: June 29, 2015, 02:58:08 PM »
Well many people say who can fast on Ekadasi and what about those who are working etc . The following account is by a Kanchi Mahaperiva devotee on his experience last year in Pune and that incident is self explanatory as how still people maintain fast during exadasi .

Spurce : It is in one of the comments from the above article in Tamil

Here is the incident :


I had been to Pune a couple of years back. As many would be aware, there are eight famous Pillayar temples in Maharashtra called the Ashta Ganapathy. One of the eight is about 25 kms from Pune and I decided to visit that temple ? the Pillayar there is really beautiful and is called Theyur Chintamani.

I took an auto from my hotel and it took about an hour or so to reach the temple. I requested the auto driver to stay there so that he could drop be back and he agreed.

Since it was a rather hot day and it would take me atleast half hour to have darshan, I thought I would give some money to the auto driver ? so that he could have some food while waiting.

To my utter surprise though, he politely but firmly refused to take the money. I asked him why.

He said he was fasting that day. When I asked why he was fasting, he looked a bit puzzled as to how I didnt know. He said ? ??Aaj Ekadasi hai? (It is Ekadasi today)!

I felt ashamed that day that I was not fasting.

Just wanted to mention this incident to show how prevalent this practice of fasting during Ekadasi is in many parts of the North ? but seems sadly on the decline in Tamil Nadu.

854
General Discussion / Re: The Significance of Ekadasi
« on: June 29, 2015, 02:54:05 PM »
The following is a brief english translation of the above article in Tamil on Ekadasi Fasting by Kanchi Mahaswamigal

Periyava quotes from Dharma Sastras stating that Gayathri is the highest mantra, mother is the greatest temple, nothing equivalent to Kasi theertham and in Vrathams none equal to Ekadasi. Any human aged above 8 till 80 should observe this fasting, does not matter what sex, caste, creed they belong to. The exemption given is not to trouble kids and elders but if they are willing to and can they are welcome to observe as well. In North Indian states like Maharashtra people have immense faith and do not even feed infants with milk on this day, but the kids did very well by the grace of Bhagawan. Even the Dharma Sastras did not expect this kind of extreme discipline.

We have to start this vratham with full faith on bhagawan and he will take care of us. On other vrathams exceptions can be made but not on Ekadasi. There are 4 levels of fasting starting with Nirjala Upavasam (no water), liquid diet like water and milk, consuming fruits, tiffin items like idli, dosa, chappathi, uppuma. WE SHOULD NOT LOWER THE BAR BEYOND THIS. WE SHOULD NOT CONSUME RICE ON THIS DAY. Exceptions are given for small kids, very sick and elderly people but rest of us should strive to follow and fast as much as we can. If we consume rice on this day it is equivalent to consuming dog?s excretion in every ounce we take. This sin has no atonement as per our Dharma Sastras. Ram Ram

855
General Discussion / Re: The Significance of Ekadasi
« on: June 29, 2015, 02:51:20 PM »
Periyava?s Key Message on Ekadasi ? Abstain From Rice!

https://mahaperiyavaa.wordpress.com/2015/06/26/periyavas-key-message-on-ekadasi-abstain-from-rice/

வ்ரதோபவாஸங்களில் உச்ச ஸ்தானத்தில் இருப்பது ஏகாதசி.

ந காயத்ர்யா: பரம் மந்த்ரம் ந மாது: பர தைவதம் |
ந காச்யா: பரமம் தீர்த்தம் நைகாதச்யா: ஸமம் வ்ரதம் ||

?காயத்ரிக்கு மேலே மந்தரமில்லை; அம்மாவுக்கு மேலே தெய்வமில்லை (தாயிற் சிறந்ததொரு கோயிலுமில்லை); காசிக்கு மேலே தீர்த்தமில்லை? என்று சொல்லிக் கடைசியில் ?ஏகாதசிக்கு ஸமானமாக வ்ரதுமெதுவுமில்லை? என்று முடிகிறது. மற்றதற்கெல்லாம் ?மேலே? ஒன்றுமில்லை என்பதால் அவற்றுக்கு ?ஸமமாக? ஏதாவது இருந்தாலும் இருக்கலாம் என்று ஆகிறது. ஆனால் வ்ரதங்களை எடுத்துக்கொண்டால், அவற்றில் ஏகாதசிக்கு ?மேலே? மட்டுமில்லாமல், அதற்கு ?ஸமமாக?க் கூட எதுவுமில்லையென்று ரொம்பவும் சிற்ப்பித்துச் சொல்லியிருக்கிறது.


அஷ்ட வர்ஷாதிக: மர்த்ய: அபூர்ணாசீதி வத்ஸர :|
ஏகாதச்யாம் உபவஸேத் பக்ஷயோ: உபயோ: அபி ||

என்று தர்ம சாஸ்த்ரம் கூறுகிறது. அதாவது மநுஷ்யராகப் பிறந்தவர்களில் எட்டு வயஸுக்கு மேல் எண்பது வயகுக்கு உட்பட்ட எல்லோரும் இரு பக்ஷங்களிலும் வரும் ஏகாதசிகளில் உபவாஸம் இருக்க வேண்டும் என்று அர்த்தம். எந்த ஸம்ப்ரதாயக்காரன், எந்த ஜாதிக்காரன், ஆணா பெண்ணா என்ற வித்யாஸமில்லாமல், ?மர்த்ய?, அதாவது மநுஷ்யராகப் பிறந்த எல்லோரும் ஏகாதசி உபவாஸம் அநுஷ்டிக்க வேண்டும் என்று இது சொல்கிறது. ரொம்பவும் கருணையோடு குழந்தைகளையும், தள்ளாத கிழவர்களையும் சிரமப்படுத்த வேண்டாமென்றுதான் எட்டு வயஸுக்குக் கீழே இருப்பவர்களுக்கும், எண்பது வயஸுக்கு மேலே போனவர்களுக்கும் விதிவிலக்குக் கொடுத்திருக்கிறது. அவர்கள் உபவாஸம் இருக்கக் கூடாது என்று கண்டிப்புச் செய்ததாக அர்த்தமில்லை. முடிந்தால் அவர்களும் இருக்கலாம். முடியவில்லை என்பதால் இல்லாவிட்டாலும் பாதகமில்லை என்று அர்த்தம். மஹாராஷ்டிரம் முதலிய இடங்களில் ஏகாதசியன்று பச்சைக் குழந்தைக்குக்கூட பால் கொடுக்காத தாய்மார்கள் இருந்திருக்கிறார்கள்; அந்தக் குழந்தைகளும் அவர்களுடைய நம்பிக்கையிலேயே நன்றாக இருந்திருக்கின்றன என்று சொல்வார்கள். இத்தனை ?எக்ஸ்ட்ரீம் டிஸிப்ளி?னை தர்ம சாஸ்திரகாரகர்களே எதிர்பார்க்கவுமில்லை; ரூலாகப் போடவுமில்லை.

பகவான் கை கொடுப்பான் என்று நம்பி தைர்யமாகப் பூர்ண நியமத்தோடுதான் ஆரம்பிக்க வேண்டும். அப்படியும் முடியாவிட்டால் வீம்பாகப் பட்டினி கிடந்து தேஹ ச்ரமத்தையும் மனஸ் கஷ்டங்களையும் வரவழைத்துக் கொள்ள வேண்டியதில்லை. ஏகாதசி தவிர மற்ற உபவாஸ தினங்களில் ஒரே பொழுது பலஹாரம் (சாஸ்த்ரீய பலஹாரத்தைச் சொல்லாமல், தோசை-இட்லி பலஹாரத்தைத்தான் சொல்கிறேன்) செய்யலாம். இன்னொரு பொழுது சாஸ்தீரிய பலஹாரமான பழம், பால் மட்டும் சாப்பிடலாம். முடியாதவர்கள் ஒருபொழுது அன்னம், ஒருபொழுது தோசை-இட்லி மாதிரி பலஹாரம் பண்ணலாம். ஆனால் முழு நியமப்படி மாற்றிக் கொள்ள முயற்சி பண்ணிக் கொண்டேயிருக்க வேண்டும்.

ஏகாதசியில் நிர்ஜலமாயிருந்தால் ரொம்பவும் ச்ரேஷ்டம். அது ரொம்பவும் கஷ்டமும். ஸாத்விகமான பானங்கள் மட்டும் பண்ணுவது அடுத்தபடி. அதற்கும் அடுத்தப்படி நிஜப் பலஹாரமாகப் பழத்தோடு பால் சாப்பிடுவது. அப்புறம் ஒருவேளை மட்டும் பற்றுப்படாத ஸத்துமா, பூரி மாதிரியானவற்றைச் சாப்பிட்டு இன்னொரு வேளை பழம், பால் ஆஹாரம் செய்வது. இன்னம் ஒருபடி கீழே, ஒருவேளை பக்வமான, புஷ்டியான இட்லி, தோசை, பொங்கல், உப்புமா இத்யாதியும் இன்னொரு வேளை பால் பழமும சாப்பிடுவது.

இதற்கும் கீழே போகப்படாது. அதாவது ஒரு வேளைகூட அன்னம் சாப்பிடுவதாக இருக்கப்படாது. மற்ற உபவாஸங்களில் அதமபக்ஷமாக ஒரு வேளை அன்னம், ஒரு வேளை இட்லி தோசை என்று வைத்துக் கொள்ளும் அளவுக்கு ஏகாதசியைக் கொண்டு வந்துவிடக் கூடாது. ஏகாதசியில் அன்னத்தைச் சாப்பிட்டால் பிராயச்சித்தமே கிடையாது என்றிருக்கிறது. சிலவிதமான நோயாளிகள், பலஹீனர்கள், அன்னம் தவிர எதுவுமே ஜெரித்துக் கொள்ள முடியவில்லையென்று நிர்பந்தம் ஏற்பட்டால் சாதத்தை கஞ்சி வடிக்காமல் ஹவிஸ்ஸாகப் பண்ணி அதில் உப்பு, புளி, காரம் எதுவுமே சேர்க்காமல் ஒருவேளை மட்டும் ஸ்வல்பம் ஏகாதசியன்று சாப்பிடலாம். ரொம்பவும் அசக்தமானவர்களுக்குத்தான் இந்த relaxation. மற்றவர்களுக்கில்லை. அன்று ஒருவன் சாப்பிட்டால் அதில் ஒவ்வொரு பிடியிலும் நாயின் அமேத்யத்துக்கு ஸமமான பாவத்தைச் சாப்பிடுகிறான் என்று மிகவும் கடுமையாகவே சொல்லியிருக்கிறது: ப்ரதிக்ராஸம் அஸௌ புங்க்தே கிஷ்பிஷம் ச்வாந விட் ஸமம்

Pages: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 155