Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - atmavichar100

Pages: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 [42] 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 154
616
General Discussion / Re: Rough Notebook-Open Forum
« on: February 15, 2016, 01:24:50 PM »
All I can say is ?I am?, all else is inference. But the inference has become a habit. Destroy all habits of thinking and sleeping.

The sense ?I am? is a manifestation of a deeper cause, which you may call self, God, Reality or by any other name. The ?I am? is in the world but it is the key which can open the door out of the world.

- I AM THAT ch. 44

617
General Discussion / Re: Swami Sivananda's Teachings and Quotes
« on: February 12, 2016, 12:30:18 PM »

618
General Discussion / Re: Rough Notebook-Open Forum
« on: February 12, 2016, 07:47:09 AM »
CONVERSATIONS WITH ANNAMALAI SWAMI
The ego is just like a ghost, it has no real form or its own. If
you see what the ego really is by enquiring ?Who am I?' it will simply run away. The mind has no substance and no form. It exists only in the imagination. If you want to get rid of something that is imaginary, all you have to do is cease to imagine it.
Alternatively, if you can be continuously aware that the mind and all its creations only exist in your imagination, they will cease to delude you and you will cease to be troubled by them.
For example, if a magician creates a tiger, you need not be afraid of it because you know that he is only trying to trick you into believing that it is a real and dangerous tiger. If you don't believe that the tiger is real or dangerous, you don't get afraid.
When the cinema was first introduced here some village people
became afraid when they saw things like fire on the screen. They ran away because they believed that the fire would spread and
burn the theatre down.
When you know that everything that is happening is only appearing on the screen of consciousness, and that you yourself are the screen on which it all appears, nothing can touch you, harm you or make you afraid.
People who believe in the reality of the world are really no
better than people who build dams to catch the water that they see in a mirage.

- LWB

620
General topics / Re: Quotes from Shankaracharya's
« on: February 10, 2016, 09:50:54 PM »
அஸாவாதித்யோ ப்ரஹ்மா;ப்ரஹ்மைவாகமஸ்மி'
(பெரியவாளின் சாட்டையடி பதில்)


(நாம் ஏன் நாள்தோறும் ஸ்நானம் செய்யவேண்டும்.?
மடி - ஆசாரம்; விரதம் - உபவாசம் என்றெல்லாம்
கடைப்பிடிக்கணும்.? நெற்றிக்கு எதற்காகத் திலகம் வைத்துக் கொள்ளணும்.? யோகிகள் திருநீறு இட்டுக் கொண்டார்களா.? நாமம் போட்டுக் கொண்டார்களா.?....
"

சொன்னவர்; ஸ்ரீமடம் பாலு.
தொகுப்பாளர்;டி.எஸ்.கோதண்டராம சர்மா
தட்டச்சு;வரகூரான் நாராயணன்.

"சில யோகிகள்,சித்த புருஷர்கள் பல காலம் வரை
ஸ்நானம் செய்வதில்லை. ஜபம்,தவம் செய்வதில்லை.
ஆகார நியமங்களும் கிடையாது.

ஆனால், அவர்கள், பல அமானுஷ்யமான காரியங்களைச் செய்து காட்டி நம்மைப் பிரமிக்க வைக்கிறார்கள். செப்பிடு வித்தை மாதிரி வெறும் பொய்த் தோற்றம் இல்லை.

அப்பிடியிருக்க, நாம் ஏன் நாள்தோறும் ஸ்நானம் செய்ய
வேண்டும்.? மடி - ஆசாரம்; விரதம் - உபவாசம் என்றெல்லாம் கடைப்பிடிக்கணும்.? நெற்றிக்கு எதற்காகத் திலகம் வைத்துக் கொள்ளணும்.? யோகிகள் திருநீறு இட்டுக் கொண்டார்களா.?
நாமம் போட்டுக் கொண்டார்களா.?...."

- இத்தகைய குறும்புத்தனமான கேள்விகளைக் கேட்டார்
ஒருவர், பெரியவாளிடம்.

பெரியவாள் பார்வையை எங்கெங்கெல்லாமோ மெல்ல
மெதுவாகச் செலுத்திவிட்டு கிட்டத்துக்கு வந்தார்கள்.

"ஸந்த்யாவந்தனம் செய்யும் போது,
'அஸாவாதித்யோ ப்ரஹ்மா;ப்ரஹ்மைவாகமஸ்மி' என்கிறோம். அதாவது 'நமக்குள்ளே பகவான் இருக்கிறார். நான் பரப்ரஹ்ம வஸ்துவாக இருக்கிறேன்' என்கிறோம்.

பகவான் இருக்கிற இடம் பவித்ரமாக இருக்க வேண்டாமா.? அதனால்தான் ஸ்நானம்-ஸந்த்யை-தேவதார்ச்சனம் முதலியன ஏற்பட்டிருக்கு.

ஈஸ்வரத் தன்மையை அடைந்து விட்ட மகா புருஷர்களுக்கு, சித்தசுத்தி ஏற்பட்டு விட்டதால், ஸ்நானம் -ஜபம் - ஆசாரம் போன்றவை தேவையில்லை!"

கேள்வி கேட்டவர்,முற்றிலும் சந்தேகம் நீங்கியவராய்,
பெரியவர்களுக்கு நமஸ்காரம் பண்ணிவிட்டுப் போனார்.

621
General topics / Re: Quotes from Shankaracharya's
« on: February 10, 2016, 09:48:44 PM »
சடங்கின் போது, ஏன் பூணூலை இடம், வலம் தோள்களில் மாற்றிக்கொண்டே இருக்கிறோம்? -

மஹா பெரியவா


தெய்வ காரியங்களுக்கு பக்தி வேண்டும். பித்ரு காரியங்களுக்கு சிரத்தை வேண்டும். பக்தியோடு செய்வது யக்ஞம் ; சிரத்தையோடு செய்வது சிராத்தம். தெய்வகாரியங்களைப் பண்ணும்போது சிகையை நன்றாக முடிந்து கொண்டு, யக்ஞோபவீதம் (பூணூல்) இடது தோளில் இருக்கும்படியாக, சிரத்தையோடு செய்ய வேண்டும்.

இதற்காகத்தான் சிகை, யக்ஞோபவீதம் இரண்டும் இருக்கின்றன. சந்நியாசிகளுக்கு இவை இரண்டும் இல்லை. பித்ரு காரியத்தையும், பல தேவதைகளின் உபாஸனையையும் விட்டுவிட்டு, நேரே பரமாத்ம உபாஸனையை எந்தவிதமான லௌகிக அபேக்ஷையும் இன்றிச் செய்பவர்கள் அவர்கள். நேராகவே கடவுளிடம் போகிற பிற மதஸ்தர்களுக்கும் சிகை, யக்ஞோபவீதம் இல்லை.

ஏன் இப்படித் தேவர்களுக்கு இடது தோளில் பூணூலோடும், பித்ருக்களுக்கு வலது தோளில் பூணூலோடும் காரியம் பண்ணி வேண்டும் என்று சொல்கிறேன்:

கிழக்கு முகமாக இருந்து கொண்டே காரியங்களைச் செய்ய வேண்டும். வடக்கு தேவர்களிடம் போகிற திசை, உத்தராயனம் என்பது அதுதான். உத்தரம் என்றால் வடக்கு. தெற்குதான் பித்ருக்கள் இருக்கும் பக்கம். ' தென்புலத்தார் ' என்று திருவள்ளுவர்கூடச் சொல்கிறாரல்லவா ? தக்ஷிணம் என்றால் தெற்கு. தக்ஷிணாயனம் என்பது பித்ரு லோக மார்க்கம்..... ' உத்தராயணம் ' என்பதில் மூன்று சுழி ' ண ' போட்டும், ' தக்ஷிணாயனம் ' என்னும்போது இரண்டு சுழி ' ன ' என்பது ' ண ' வாக மாறிவிடும். இது வியாகரண விதி. தற்காலத்தில் மனம் போனபடி பத்திரிகைகளில் எழுதுவதால் இதைச் சொல்ல நேர்ந்தது.

உத்தராயண தேவ மார்க்கத்தையும், தக்ஷிணாயன பித்ரு மார்க்கத்தையும் பற்றிப் பகவான் கீதையில் சொல்லியிருக்கிறார். நாம் கிழக்குமுகமாக இருந்துகொண்டு பித்ரு காரியம் பண்ணும்போது, எந்தத் தோள் தெற்குப் பக்கமாக இருக்கிறது? வலது தோள்தான். அதனால்தான் பித்ரு காரியத்தில் யக்ஞோபவீதம் அந்தத் தோளின்மேல் இருக்கும்படியாகப் போட்டுக்கொள்ள வேண்டும் என்பது.

" பிரதக்ஷணம் பண்ணுவது " என்கிறோமே, இதற்குக் கூட தக்ஷிண (தெற்கு) திசையை நோக்கி என்றுதான் அர்த்தம். முக்காலே மூன்றுவாசிக் கோயில்களில் ராஜகோபுரம் கிழக்குப் பார்த்தான் இருக்கும். அதற்குள் நுழைந்து நாம் பிரதக்ஷிணம் ஆரம்பிக்கும்போது, முதலில் தெற்குப் பார்க்கத்தான் போவோம்.

இதே மாதிரி, நாம் கிழக்குமுகமாக இருந்துகொண்டு தேவகாரியம் பண்ணும்போது, தேவர்களின் திசையான வடக்கு திசையைப் பார்க்க இருப்பது நம்முடைய இடது தோள்தான்.

அதனால்தான், தேவ காரியங்களில் பூணூல் இடது தோள்மேல் இருக்க வேண்டும் என்பது.

622
General topics / Re: Quotes from Shankaracharya's
« on: February 09, 2016, 01:36:10 PM »
காயத்ரீ என்றால், ?எவர்கள் தன்னை கானம் பண்ணுகிறார்களோ அவர்களை ரக்ஷிப்பது? என்பது அர்த்தம். கானம் பண்ணவதென்றால் இங்கே பாடுவதில்லை; பிரேமையுடனும் பக்தியிடனும் உச்சரிப்பது என்று அர்த்தம். யார் தன்னை பயபக்தியுடனும் பிரேமையுடனும் ஜபம் பண்ணுகிறார்களோ அவர்களை காயத்ரீ மந்திரம் ரக்ஷிக்கும். அதனால் அந்தப் பெயர் அதற்கு வந்தது. ? ஜகத்குரு ஸ்ரீசந்திரசேகரேந்திர சரஸ்வதி ஸ்வாமிகளின் அருள்மொழிகள்

?Whoever sings is protected,? that is ?Gayathri?. ?Sings? is not used here in the sense of singing a song. It means intoning or chanting (the mantra) with affection and devotion. People who chant the Gayathri in this manner are protected. ? Sri Kanchi Maha Periyava

623
General Discussion / Re: Articles,Interviews,News
« on: February 09, 2016, 01:12:08 PM »
Am unfortunate incident happened yesterday in Thiruvanamalai when 4 people died while taking holy bath in the Ayyankulam Tank and one of them happened to be Prof.Manikandan , an Ashram Priest , Volunteer and a great Devi Upasaka and the following is a piece from Ramana Ashram FB Post .


Mahodaya Punyakala Ayyankulam pond dipping event turned tragic claiming at least four lives. Ashram reports with great sadness the loss of the life of one of its most valuable priest-volunteers Prof. Manikandan of SKP Engineering college, Tiruvannamalai. The attached Navaratri decorations and Sri Vidya havan worship speak for themselves for the greatness of this great Devi Upasaka.
Between 6:30 AM and 6:40 AM there was some commotion as devotees were standing on the steps of the Ayyankulam tank. Some twenty people slipped and fell in the Pond. Many of them were rescued but some were caught in the sludge below the water and lost their lives. We pray to Sri Ramana Maharshi to grant peace to his relatives and friends in this difficult time.

Aksharamana malai verse 2
அழகு சுந்தரம் போல் அகமும் நீயும் முற்று
அபின்னமாய் இருப்போம் அருணாசலா,
May Thou and I be one and inseparable like Alagu and Sundara, O Arunachala!




624
General topics / Re: Quotes from Shankaracharya's
« on: February 09, 2016, 11:46:30 AM »
Only Kanchi Pramacharya can spot the finer details in anything be it a poem , an idol , a place etc and this incident is another testimony of the same .

அபிராமி அந்தாதியும் -காமகோட்டமும்
------------------------------------------
மேலுள்ள தலைப்பில் ஒரு சிறு புத்தகம் பிரசுரிக்க ஸ்ரீபெரியவர்கள் விரும்பினார்கள். அதற்குச் சில தினங்கள் முன் ஒரு நாள் என்னை வரும்படி உத்தரவு வந்தது. நான் தர்சனம் செய்து கொண்டபோது , அவர்கள் "அபிராமிபட்டர் அநேகமாக முழுக்க, காமாக்ஷியைப் பற்றி, அவருடைய அந்தாதியில் பாடி இருக்கிறார் தெரியுமா?" என்றார். நான் "இல்லையே! அபிராமி பற்றித்தான் பாடியிருக்கிறார்" என்றேன்.
ஸ்ரீ பெரியவர்கள், "அபிராமி அவருக்கு அபிமான தேவதை ஆனால் உபாசனாதேவதையான காமாக்ஷியைப் பற்றித்தான்பெரும்பாலும் பாடியிருக்கிறார் என்று ஊகித்துப்பார்த்தால் சில பாடல்களிலிருந்து தெரியும். எப்படின்னு தெரியுமா?" என்று சொல்லியபின், அபிராமி அந்தாதியிலிருந்து ஒரு பாட்டைச்சொன்னார்கள் .

"துணையும், தொழும் தெய்வமும் பெற்ற தாயும், சுருதிகளின்
பணையும் கொழுந்தும் பதிகொண்ட வேரும்-பனிமலர்ப்பூங்
கணையும், கருப்புச் சிலையும், மென் பாசாங்குசமும், கையில்
அணையும் திரிபுர சுந்தரி-ஆவது அறிந்தனமே."

இந்தப் பாட்டில் சொல்லியிருக்கும் ஆயுதங்கள் எல்லாம்திருகடையூர் அபிராமி அம்பாளின் கையில் இல்லை .இந்த ஆயுதங்கள் கூடிய திரிபுர சுந்தரியின் கருஞ்சிலாமூர்த்தி காஞ்சியில் உள்ள காமாக்ஷியைத் தவிர வேறுஎங்குமில்லை."
பிறகு பெரியவர்கள் "காமாக்ஷி எந்த ஆசனம் போட்டு உட்கார்ந்திருகிறாள்?" என்று கேட்டபோது, நான் "பத்மாசனம்" என்றேன். அதற்கு பெரியவர்கள் "இல்லை, யோகாசனம்" என்று கூறி தானே யோகாசனம் போட்டு காட்டினார்கள். பிறகு "இந்த யோகாசனத்தில் இரு பாதங்களும் ஒன்றாக இணையும். சுக்ஷும்னா நாடி தானாக மேலே கிளம்பும். அம்பாள் கோவிலில் காமாக்ஷி, அசார்யாள், துர்வாசர் ஆகியமூன்று மூர்த்திகளுமே யோகாசனத்தில் தான் இருகின்றன(ர்)" என்று சொல்லி பெரியவர்கள் என்னை அழைத்து போய் காட்டினார்கள் .

625
General Discussion / Re: Swami Sivananda's Teachings and Quotes
« on: February 08, 2016, 09:10:36 PM »
Great men are not those who run fast and speak much but think deep and live wisely. More than doing it is being something - a change of outlook and attitude. We are great, not because we are something to the world but because we are something in ourselves, even if the whole world is not to exist at all.- Swami Krishnananda

628
General topics / Re: Quotes from Shankaracharya's
« on: February 04, 2016, 05:57:10 PM »
It often occurs to me that two divine children demonstrated their purpose of descent to the earth through their very upanayana samskara. One of the two is Sri Adi Sankara who revived the Vedic religion and the other is Sri Thiru Gnanasambhandhar. The Tamil Periyapuranam mentions that Thiru Gnanasambhandhar?s upanayana was performed when he was a small child. They accomplished their respective missions only after their upanayana had been performed and after receiving Gayathri upadesam. This strongly emphasizes the importance of upanayana samskara to ordinary people like us. ? Pujya Sri Kanchi Maha Periyava

629
Quote
Likewise ,in every small detail all the wishes of Dhruvan were met by Bhagavan,but only after some preliminary 'Drama'!

Dear Sri Ravi

What you say is true . Every visit to any spiritual place has its own dramas and surprises and while we plan it in a structured way , events happen in an unstructured way but the end is sweet if we do not get trapped in our ego and start blaming or complaining .

630

A DEVOTEE: "What is that story about 'the will of Rama'?"


MASTER: "
In a certain village there lived a weaver. He was a very pious soul. Everyone trusted him and loved him. He used to sell his goods in the market-place. When a customer asked him the price of a piece of cloth, the weaver would say: 'By the will of Rama the price of the yarn is one rupee and the labour four annas; by the will of Rama the profit is two annas. The price of the cloth, by the will of Rama, is one rupee and six annas.' Such was the people's faith in the weaver that the customer would at once pay the price and take the cloth. The weaver was a real devotee of God. After finishing his supper in the evening, he would spend long hours in the worship hall meditating on God and chanting His name and glories. Now, late one night the weaver couldn't get to sleep. He was sitting in the worship hall, smoking now and then, when a band of robbers happened to pass that way. They wanted a man to carry their goods and said to the weaver, 'Come with us.' So saying, they led him off by the hand. After committing a robbery in a house, they put a load of things on the weaver's head, commanding him to carry them. Suddenly the police arrived and the robbers ran away. But the weaver, with his load, was arrested. He was kept in the lock-up for the night. Next day he was brought before the magistrate for trial. The villagers learnt what had happened and came to court. They said to the magistrate, 'Your Honour, this man could never commit a robbery.' Thereupon the magistrate asked the weaver to make his statement.

"The weaver said: 'Your Honour, by the will of Rama I finished my meal at night. Then by the will of Rama I was sitting in the worship hall. It was quite late at night by the will of Rama. By the will of Rama I had been thinking of God and chanting His name and glories, when by the will of Rama a band of robbers passed that way. By the will of Rama they dragged me with them; by the will of Rama they committed a robbery in a house; and by the will of Rama they put a load on my head. Just then, by the will of Rama the police arrived, and by the will of Rama I was arrested. Then by the will of Rama the police kept me in the lock-up for the night, and this morning by the will of Rama I have been brought before Your Honour.' The magistrate realized that the weaver was a pious man and ordered his release. On his way home the weaver said to his friends, 'By the will of Rama I have been released.'

Pages: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 [42] 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 154