Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - atmavichar100

Pages: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 153
1201
General Discussion / Re: Rough Notebook-Open Forum
« on: June 24, 2014, 10:22:11 PM »
பட்டினத்தார் பாடல்!
The following is a song by Pattinathar , a great Tamil Saint /Siddha .The following song gives the journey of a person's life from Birth to death . I have included the youtube version of the song sung as it came in a Tamil Movie Pattinathar .Wonderful song and people who understand Tamil will really like this philosophical song .

http://www.youtube.com/watch?v=JrL1mocPquQ


ஒரு மட மாதும் ஒருவனும் ஆகி
இன்ப சுகம் தரும் அன்பு பொருந்தி
உணர்வு கலங்கி ஒழுகிய விந்து
ஊறு சுரோணித மீது கலந்து

பனியில் ஓர் பாதி சிறு துளி மாது
பண்டியில் வந்து புகுந்து திரண்டு
பதுமம் அரும்பு கமடம் இதென்று
பார்வை மெய் வாய் செவி கால் கைகள் என்ற

உருவமும் ஆகி உயிர் வளர் மாதம்
ஒன்பதும் ஒன்றும் நிறைந்து மடந்தை
உதரம் அகன்று புவியில் விழுந்து
யோகமும் வாரமும் நாளும் அறிந்து

ஒளிந்கை ஊறல் இதழ் மடவாரும்
உவந்து முகந்திட வந்து தவழ்ந்து
மடியில் இருந்து மழலை மொழிந்து
வா இரு போ என நாமம் விளம்ப

உடைமணி ஆடை அரைவடம் ஆட
உண்பவர் தின்பவர் தங்களொடு உண்டு
தெருவில் இருந்து புழுதி அளைந்து
தேடிய பாலரொடு ஓடி நடந்து
அஞ்சு வயதாகி விளையாடியே

உயர் தரு ஞான குரு உபதேச
முந்தமிழின் கலையும் கரை கண்டு
வளர்பிறை என்று பலரும் விளம்ப
வாழ் பதினாறு பிராயமும் வந்து

மதனசொரூபன் இவன் என மோக
மங்கையர் கண்டு மருண்டு திரண்டு
வரிவிழி கொண்டு சுழிய எறிந்து
மாமயில் போல் அவர் போவது கண்டு

மனது பொறாமல் அவர் பிறகு ஓடி
தேடிய மாமுதல் சேர வழங்கி
வளமையும் மாறி இளமையும் மாறி
வன்பல் விழுந்து இருகண்கள் இருண்டு

வயது முதிர்ந்து நரைதிரை வந்து
வாதவிரோத குரோதம் அடைந்து
செங்கையினில் ஓர் தடியுமாகியே
வருவது போவது ஒருமுதுகூனு

மந்தி எனும்படி குந்தி நடந்து
மதியும் அழிந்து செவிதிமிர் வந்து
வாய் அறியாமல் விடாமல் மொழிந்து
கலகல என்று மலசலம் வந்து

கால்வழி மேல்வழி சாரநடந்து
கடன்முறை பேசும் என உரைநாவு
தங்கிவிழுந்து கைகொண்டு மொழிந்து
கடைவழி கஞ்சி ஒழுகிடவந்து

பூதமுநாலு சுவாசமும் நின்று
நெஞ்சு தடுமாறி வரும் நேரமே
வளர்பிறை போல எயிரும் உரோமம்
உச்சடையும் சிறுகுஞ்சியும் விஞ்சு

மனதும் இருண்ட வடிவும் இலங்க
மாமலை போல் யமதூதர்கள் வந்து
வலைகொடு வீசி உயிர்கொடு போக
மைந்தரும் வந்து குனிந்தழ நொந்து

மடியில் விழுந்து மனைவி புலம்ப
மாழ்கினரே இவர் காலம் அறிந்து
வரிசை கெடாமல் எடும் எனஓடி
வந்து இள மைந்தர் குனிந்து சுமந்து

கடுகி நடந்து சுடலை அடைந்து
மானிட வாழ்வென வாழ்வென நொந்து
விறகுஇடை மூடி அழள் கொடுபோட
வெந்து விழுந்து முறிந்து நிணங்கள்

உருகி எலும்பு கருகி அடங்கி
ஓர்பிடி நீறும் இலாத உடம்பை
நம்பும் அடியேனை இனி ஆளுமே.....

1202
General Discussion / Re: Stray Verses in Tamizh
« on: June 24, 2014, 10:04:18 PM »
உலக மொழிகளிலே தமிழில் இருக்கும் அத்தனை விந்தைகள் வேறெந்த மொழியிலும் இருக்கக் காணோம்.


அருணகிரிநாதரின் சரித்திரத்தில் ஒரு முக்கிய சம்பவம் உண்டு. வில்லிப்புத்தூரார் என்னும் ஸ்ரீவைஷ்ணவர் ஒருவர் தமிழ் வாதுக்கு புலவர்களை அழைக்கும் வழக்கத்தைக் கொண்டிருந்தார்.

வாதில் தோற்றவர்களின் காதை ஒட்ட அறுத்து, விரட்டி அடித்துவிடுவார். இதனால் பல புலவர்கள் அந்த வட்டாரத்திற்குள்ளும் நுழைய அஞ்சியிருந்தனர். அதை அறிந்த அருணகிரிநாதர் அந்த வழக்கத்தை உடனடியாக நிறுத்தி, புலவர்களைக் காப்பாற்றவேண்டும் என்ற நோக்கம் கொண்டார். ஆகவே வில்லிப்புத்தூராரை நாடிச் சென்றார். அவரையும் வில்லிப்புத்தூரார் வாதுக்கழைத்தார்.

வில்லிப்புத்தூரார் தம்முடைய கையில் நீளமான துரட்டியைப் பிடித்திருப்பார். அதன் ஒரு நுனியில் காதை அறுக்கக்கூடிய பதமான வளைந்த கத்தி இருக்கும். அதை எதிராளியின் காதின் மீது வைத்துக்கொண்டு கேள்விகளைக் கேட்பார். பாடல்களைச் சொல்லச் சொல்வார். ஏதும் வழு இருந்தால் உடனடியாக எட்டினமட்டும் காதை அறுத்துவிடுவார்.

அருணகிரியோ ஒரு புது நிபந்தனை போட்டுவிட்டார். அதாவது இருவர் கையிலும் காதறுக்கும் துரட்டி இருக்கவேண்டும். அருணகிரி ஓர் அந்தாதியைப் பாடுவார். அதில் ஒரே ஒரு பாடலுக்கு மட்டும்வில்லி அர்த்தம் சொல்லிவிட்டால் போதும். அவ்வாறு சொல்லிவிட்டால் வில்லிப்புத்தூரார் வென்றவர் ஆவார். வென்றவர் எட்டினமட்டும் தோற்றவர் காதை அறுத்துவிடலாம். அப்படி வில்லி பொருள் சொல்லவில்லையென்றால் வில்லியின் காதை அருணகிரி அறுக்கலாம். வில்லியும் ஒத்துக்கொண்டார்.

வாதத்தை வளர்த்துச் செல்லவிரும்பாத அருணகிரி, ஒரு பாடலைத் தாமே சொல்லி, அதன் பொருளைக் கேட்டார். வில்லிப்புத்தூரார் விதிர்த்துப்போய் அமர்ந்துவிட்டார். ஏனெனில் அந்தப் பாடல் தலையும் புரியவில்லை; காலும் புரியவில்லை.

அது ஒரு ?தகரவர்க்க?ப் பாடல். முற்றிலும் ?த? என்னும் எழுத்தின் வரிசையிலேயே இந்தப் பாடல் முழுமையும் அமைந்திருக்கும். சமஸ்கிருதத்திலும் தெலுங்கிலும் இவ்வகைப்பாடல்கள் உண்டு. ?ஏகாக்ஷரப் பாடல்? என்று சொல்வார்கள். தமிழில் ககரவர்க்கம், தகரவர்க்கம் ஆகியவற்றில் பாடல்கள் உண்டு. காளமேகப்புலவர், அருணகிரிநாதர் முதலியோர் பாடியிருக்கின்றனர்.

வில்லிப்புத்தூரார் தம்முடைய தோல்வியை ஒப்புக்கொண்டு, தம் காதை அறுத்துக்கொள்ளுமாறு அருணகிரியிடம் கேட்டுக்கொண்டார். அருணகிரியோ அது தம்முடைய நோக்கமல்ல என்றும் புலவர்களை இவ்வாறு அவமதித்து அவர்களுக்குக் கொடுமை செய்வதை நிறுத்தச் செய்யவேண்டும் என்பதே விருப்பம் என்றும் சொல்லிவிட்டார். வில்லிப்புத்தூரார் அருணகிரியிடம் மன்னிப்புக் கேட்டுக்கொண்டு தாம் இனி தமிழை வளர்க்கப் பாடுபடப் போவதாக வாக்குறுதி கொடுத்தார். பின்னாட்களில் அவர் தமிழில் மகாபாரதத்தைப் பாடினார். அந்த நூல் அவருடைய பெயராலேயே ?வில்லி பாரதம்? என்று வழங்குகிறது.

பாடலைப் பார்ப்போம்:
?திதத்தத்தத் தித்தத் திதிதாதை தாததுத் தித்தத்திதா
திதத்தத்தத் தித்த திதித்தித்த தேதுத்து தித்திதத்தா
திதத்தத்தத் தித்தத்தை தாததி தேதுதை தாததத்து
திதத்தத்தத் தித்தித்தி தீதீ திதிதுதி தீதொத்ததே?


இதன் பொருளை திருமுருக கிருபாநந்தவாரியார் சுவாமிகள் இவ்வாறு கொடுக்கிறார்.
திதத்தத் தத்தித்த ? ?திதத்தத் தத்தித்த? என்னும் தாளமானங்களை,
திதி ? திருநடனத்தால் காக்கின்ற
தாதை ? பரமசிவனும்
தாத ? பிரமனும்
துத்தி ? படப்பொறியினையுடையதத்தி ? பாம்பினுடைய
தா ? இடத்தையும்
தித ? நிலைபெற்று
தத்து ? ததும்புகின்ற
அத்தி ? சமுத்திரத்தையும் பாயலாகக்கொண்டு
ததி ? தயிரானது
தித்தித்ததே ? தித்திக்கின்றதென்று
து ? உண்ட கண்ணனும்
துதித்து ? துதி செய்து வணங்குகின்ற
இதத்து ? பேரின்ப சொரூபியான
ஆதி ? முதல்வனே!
தத்தத்து ? தந்தத்தையுடைய
அத்தி ? அயிராவதம் என்னும் யானையால் வளர்க்கப்பட்ட
தத்தை ? கிளி போன்ற தெய்வயானைக்கு
தாத ? தொண்டனே!
தீதே ? தீமையே
துதை ? நெருங்கிய
தாது ? சப்த தாதுக்களால் நிறைந்ததும்
அதத்து ? மரணத்தோடும்
உதி ? ஜனனத்தோடும்
தத்தும் ? பல தத்துக்களோடும்
அத்து ? இசைவுற்றதுமான
அத்தி ? எலும்புகளை மூடிய
தித்தி ? பையாகிய இவ்வுடல்
தீ ? அக்கினியினால்
தீ ? தகிக்கப்படுகின்ற
திதி ? அந்நாளிலே
துதி ? உன்னைத் துதிக்கும்
தீ ? புத்தி
தொத்தது ? உனக்கே அடிமையாகவேண்டும்

இப்பாடல் கந்தர் அந்தாதியின் 54 ஆவது பாடல். இதில் ?திதத்தத்தத்? என்பது நான்கு அடிகளிலும் திருப்பித்திருப்பி வருகிறது. இதனை ?மடக்கு? அல்லது ?யமகம்? என்று சொல்வார்கள்.முதற்பாடலின் கடைச்சொல்லும் அடுத்தபாடலின் முதற்சொல்லும் ஒன்றாக இருக்கும். ஆகவே அக்காப்பிய வகையை ?அந்தாதி? என்று சொல்வார்கள். கந்தர் அந்தாதியில் மேலும் சில பாடல்கள் ? தெரிந்துகொள்ளவேண்டியவை இருக்கின்றன.

உலக மொழிகளிலே தமிழில் இருக்கும் அத்தனை விந்தைகள் வேறெந்த மொழியிலும் இருக்கக் காணோம்.

1203
General Discussion / Re: Rough Notebook-Open Forum
« on: June 24, 2014, 01:03:02 PM »
CONVERSATIONS WITH ANNAMMALAI SWAMI

Q: You often say that satsang is important. Can I have satsang of Bhagavan even though he is now dead? I am asking this because I once had a very powerful experience of his presence while I was in Switzerland. At that time Bhagavan had been dead for many years.

AS: Bhagavan is at all times and in all places. Since he is the Self and not any particular physical form, it is of little importance that the body that we took to be Bhagavan is now dead.

Radio waves can be received anywhere. If you tune yourself to Bhagavan's wave length, which means abiding in the Self, you can be aware of him broadcasting his grace wherever you are.

There is never any separation from Bhagavan. Every atom in the material universe is Bhagavan. Every act which happens in the world is done by Bhagavan alone. Every being, every form is Bhagavan's form. When you are clearly attuned to Bhagavan you will experience clarity and peace. You will receive guidance wherever you are.

Living by the Words of Bhagavan

1204
Quote
I like this. Devotees actually doing the sacred Hindu spiritual practices and connecting directly with the Divine.
Dear Child Of Arunachala

This is what I say to people who say they do not have time to visit the parent spiritual Organization ( like Ramana Ashram , Sivananda Ashram , Chinmaya Ashram , Ramakrishna Asharm etc ) i.e best is to follow some of the schedules there at your own home at least once in morning / evening preferably at the same time . If there is a morning aarthi / meditation there then follow it at the same time and if it is difficult in morning then try to follow it in evening .If it is difficult in the weekdays then follow the Sunday /Saturday Satsangs at least at your own house at the same time . Unless and until we try to develop some form of samskaras at home itself we will not progress much . Every Spiritual Organization has its own Satsang format that people can follow at least once a week if not daily at their own homes .

The following gives the Satsang format as advised by Sri Ramana Ashram


http://www.sriramanamaharshi.org/centres/satsang-format/


What are Ramana Satsang?

A Ramana satsang is a group of devotees of Sri Ramana Maharshi who gather together to strengthen their experience of the presence of Sri Ramana, deepen their understanding of his teachings and receive inspiration from fellow seekers on the path of practice as taught and lived by the Master.

These meetings usually take place at devotees? homes, on a weekly, biweekly, or monthly basis.
A typical satsang program is as follows:

   1) Reading of the Teachings of Sri Ramana Maharshi, from Talks with Sri Ramana Maharshi, or some similar book.
  2)  Satsang Recitations ( A .AksaharaMana Malai 2.Ramana Satguru 3.Upadesa Saram 4.Arunachala Pancharatham 5.Nakarmana )
    3)Silent Meditation: this will vary from 15 minutes to an hour.
     4)A reading of Reminiscences of the Maharshi, from books like Letters from Sri Ramanasramam, etc.
   5) If parents bring their children to the satsang, the children are encouraged to sing a bhajan or song from the Ramana Bhaje Namam CD or from some other composition on or about Sri Ramana.

This concludes the satsang. Often arrangements for refreshments are made and then served to the devotees at this time.

The Audios for the Satsang recitations are available for free download at the link above .

1205
General topics / Re: Quotes from Shankaracharya's
« on: June 23, 2014, 06:49:31 PM »


1206
Sri Nochur Venkataramam on the Vedic Tradition in English ( This talk was given in Ramana Ashram )


http://www.youtube.com/watch?v=6aZWhTnkfN0#t=439

1207
Listen to Veda Parayanam-Listen to any clip by clicking on the play button of the respective Clip. ( Rudram , Chamakam , All Popular Suktams , Krishna Yajur Veda selected portions )

http://arunachalavedas.org/audio.html

1208
Tripura Rahasya and other ancient works / Re: The Vedas
« on: June 23, 2014, 02:22:45 PM »
Dear Kskat

I have made a separate thread for the same as per your request .Now it is more easy for others to know what exactly is being chanted in the Morning / Evening Veda Parayana at Sri Ramana Ashram .

1209
This is the current daily activity schedule of SriRamana Ashram  .If someone can follow one of these schedules daily at 8 a.m, 5 p.m /6.30 p.m  at their own homes then it would be great . More ideal is if someone can follow all the 3 schedules at the same time in heir homes .

Daily Schedule

6:45am: Milk Offering/breakfast         

8am:      Vedaparayana

10am:    Morning Puja

11:30:    Lunch

4pm:      Tea

4pm:      Group Reading (Tamil)

4:30:     Group Reading (English)

5pm:     Vedaparayana


6:15:      Evening Puja

6:30:     Tamil Parayana


7:30:     Evening Meal

1210
The following are the Morning / Evening Vedic and Sanskrit Chants as followed in Ramana Ashram and I believe Bhagwan did give an outline for the same and others added some later .  I once asked David Godman about this but he could not give me the proper answer to its background .
If there is any changes in the list , I will make it .

Ramana Ashram Morning Vedic and Sanskrit Chants at 8 a.m


1) Sri Ramna Chatvarimshat
2) Sri Arunachla Pancharatnam
3) Sri Taittriya Upanishad ( Sikisha /Anand /Bhrigu Valli )
4) Sri Suktam
5)Maha Narayana Upanishad ( some portions )

Ramana Ashram Evening Vedic & Sanskrit Chants at 5 p.m

1)Dakshinamurti Stotram
2) Sri Rudram
3) Chamakam
4) Purusha Suktam , Narayana Suktam,Durga Suktam
5) Mantra Pushpam .
 6)Upadesa Saram
7) Nakarmana

I have updated the list to make some changes after seeing the final version from the book "The Veda Parayana At Sri RamanaAshram - An English  Translation  .

According to this book :
1) In Sri Bhgawan's lifetime , Vedic Chanting/Veda Parayana  was held twice a day morning and evening , lasting about 40 mts on each occasion , and this is still continued .
2) This with the Puja which follows it is  the only ritual which was or is generally attended at the Ashram .
3) It was an hour of tremendous silence when he sat immobile as though carved in rock . He never allowed anything to interrupt it .
4) When asked whether people should learn the meaning ,so as to follow it , he said no : It was sufficient that the chanting served as a support for meditation .
5) Despite this , it is also true , however , that the portions used for chanting were carefully chosen and approved by Sri Bhgawan Himself .
6) Nothing has been deleted from them since Sri Bhagwan's  lifetime and only one item added .That is Sri Dakshinamurti Stotra which , mainly on the request of the late Major Chadwick ( Sadhu Arunachala ) is now used as the opening hymn before the evening chant .
7) Technically in the past even listening to the Chanting of Vedas is supposed to made available only to Brahmins , but this prohibition was abrogated by Sri Bhagwan .

1211
Ashrams / Re: went to Sri Ramasramam.
« on: June 23, 2014, 02:14:17 PM »
Dear Kskat

Satsanga is the best option for a spiritual aspirant and the following verse from Adi Shankara's Bhaja Govindam illustrates how by being in Satsanga one can slowly evolve to Jiva Mukthi .

Satsangatve Nissangatvam

Nissangatve Nirmohatvam

Nirmoatvam Nishchalattvam

Nishcalattvam Jiivanmuktih


From Satsangha, comes non-attachment; from non-attachment comes freedom from delusion, which leads to self-settlement. From self-settlement comes Jivan Mukti (liberation).

1212
Tripura Rahasya and other ancient works / Re: The Vedas
« on: June 23, 2014, 01:10:42 PM »
The following are the Morning / Evening Vedic and Sanskrit Chants as followed in Ramana Ashram and I believe Bhagwan did give an outline for the same and others added some later .  I once asked David Godman about this but he could not give me the proper answer to its background .
If there is any changes in the list , I will make it .

Ramana Ashram Morning Vedic and Sanskrit Chants at 8 a.m

1) Sri Ramna Chatvarimshat
2) Sri Arunachla Pancharatnam
3) Sri Taittriya Upanishad ( Sikisha /Anand /Bhrigu Valli )
4) Sri Suktam
5)Maha Narayana Upanishad ( some portions )

Ramana Ashram Evening Vedic & Sanskrit Chants at 5 p.m

1)Dakshinamurti Stotram
2) Sri Rudram
3) Chamakam
4) Purusha Suktam , Narayana Suktam,Durga Suktam
5) Mantra Pushpam .
 6)Upadesa Saram
7) Nakarmana

I have updated the list to make some changes after seeing the final version from the book "The Veda Parayana At Sri RamanaAshram - An English  Translation  .

According to this book :
1) In Sri Bhgawan's lifetime , Vedic Chanting/Veda Parayana  was held twice a day morning and evening , lasting about 40 mts on each occasion , and this is still continued .
2) This with the Puja which follows it is  the only ritual which was or is generally attended at the Ashram .
3) It was an hour of tremendous silence when he sat immobile as though carved in rock . He never allowed anything to interrupt it .
4) When asked whether people should learn the meaning ,so as to follow it , he said no : It was sufficient that the chanting served as a support for meditation .
5) Despite this , it is also true , however , that the portions used for chanting were carefully chosen and approved by Sri Bhgawan Himself .
6) Nothing has been deleted from them since Sri Bhagwan's  lifetime and only one item added .That is Sri Dakshinamurti Stotra which , mainly on the request of the late Major Chadwick ( Sadhu Arunachala ) is now used as the opening hymn before the evening chant .
7) Technically in the past even listening to the Chanting of Vedas is supposed to made available only to Brahmins , but this prohibition was abrogated by Sri Bhagwan .

1213
Tripura Rahasya and other ancient works / Re: The Vedas
« on: June 23, 2014, 12:48:37 PM »
Quote
Vedic chants are powerful aid to self enquiry. I daily play vedas at morning 8 AM in CD to create a Sri Ramasramam environment.

That is the best way to develop a stasangha at home and be in sync with the activities at SriRamanashramam even though you may be hundreds of miles away from Thiruvanamalai . Either one can follow the Morning / Evening Veda Parayana or the Evening Tamil Parayana . I try to follow to  my best the Monday , Sat Tamil Parayana at home at the same time as it is being chanted at Sri Ramana Ashramam .

This is the current daily activity schedule .If someone can follow one of these schedules daily at 8 a.m, 5 p.m /6.30 p.m then it would be great . More ideal is if someone can follow all the 3 schedules at the same time in heir homes .

Daily Schedule

6:45am: Milk Offering/breakfast         

8am:      Vedaparayana


10am:    Morning Puja

11:30:    Lunch

4pm:      Tea

4pm:      Group Reading (Tamil)

4:30:     Group Reading (English)

5pm:     Vedaparayana


6:15:      Evening Puja

6:30:     Tamil Parayana


7:30:     Evening Meal

9pm:    Samadhi Hall Closes

1214
General topics / Re: Quotes from Shankaracharya's
« on: June 22, 2014, 04:49:10 PM »

1215
General topics / Re: Quotes from Shankaracharya's
« on: June 19, 2014, 02:18:28 PM »

Pages: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 153