Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Subramanian.R

Pages: 1 ... 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 [543] 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 ... 3024
8131
Verse  146:


The inferior bliss that arises with the objects of sense, lasts for some time, then disappears is of little
worth;  the superior bliss is that which is all consuming and endures without intermission.  Can it
be gained by the discriminating mind? The bliss which appears and is subsequently lost is synonymous
with the alternating states of pleasure and pain.  Your true state is that of the bliss which neither
appears nor subsides.


The state referred to in the first part of the verse is that of those who try to experience bliss with
the discriminating mind, it being understood that no such attempt on the part of the Jnani would,
or could, be made.   

The state of being merged in the Self is one of pure bliss, yet it is not perceived as such, since there
is no discriminating intelligence to perceive it.  Being of the very nature of the Self, it neither appears
nor disappears.  This is rather like the state of deep sleep, which we recognize to have been blissful
only on waking up from it. If we imagine therefore a state which is like deep sleep, but filled with
undifferentiated awareness, then we have some idea of the state being alluded to here.

(to be continued when the next issue of Mountain Path is received.)

contd.,

Arunachala Siva.     

8132
Verse  16:



என்னைஅப் பாஅஞ்சல் என்பவர் இன்றிநின்
    றெய்த்தலைந்தேன்
மின்னையொப் பாய்விட் டிடுதிகண் டாய்உவ
    மிக்கின்மெய்யே
உன்னையொப் பாய்மன்னும் உத்தர கோசமங்
    கைக்கரசே
அன்னையொப் பாய்எனக் கத்தன்ஒப் பாய்என்
    அரும்பொருளே.



As there was none who could tell me,
"O son,
fear not !"
roamed about all wearied.
O fulgurant One !
Will You forsake me?
Truly speaking Your peer is Your own Self.
O my rare Ens !
O King of ever-during Uttharakosamangkai !
You are like Mother !
You are like Father !


contd.,

Arunachala Siva.

8133
Verse  15:


களிவந்த சிந்தையொ டுன்கழல் கண்டுங்
    கலந்தருள
வெளிவந்தி லேனை விடுதிகண் டாய்மெய்ச்
    சுடருக்கெல்லாம்
ஒளிவந்த பூங்கழல் உத்தர கோசமங்
    கைக்கரசே
எளிவந்த எந்தை பிரான்என்னை ஆளுடைய
    என்னப்பனே.



O Uttharakosamangkai`s King whose flowery ankleted feet are the source of all true lights !
O my Sire and Lord-God who is easy of access !
O my Father Who rules and has me as Your servitor !
Having beheld Your ankleted feet with a rejoicing mind,
I gained not Your grace to get merged with You.
Will You forsake me?

contd.,

Arunachala Siva.

8134
General topics / Re: Abhirami Andati - verses and meanings:
« on: July 15, 2016, 12:17:51 PM »
Verse  63:


63: தேறும்படி சில ஏதுவும் காட்டி, முன் செல்கதிக்குக்
கூறும் பொருள், குன்றில் கொட்டும் தறி குறிக்கும்--சமயம்
ஆறும் தலைவி இவளாய் இருப்பது அறிந்திருந்தும்,
வேறும் சமயம் உண்டு என்று கொண்டாடிய வீணருக்கே.

ஆறு சமயங்களுக்கு தலைவியாக இருக்கக் கூடியவள், அபிராமி அன்னையாகும். அவளே பேதையர்களுக்கு நற்கதியடைவதற்குச் சில உண்மையான வழிகளைக் காட்டுபவள். அப்படியிருந்தும் சில வீணர்கள் பிற சமயம் உண்டென்று அலைந்து திரிகிறார்கள். இவர்களின் செயல் பெரிய மலையைத் தடி கொண்டு தகர்ப்பேன் என்பது போல் உள்ளது.


Abhirami, our Mother is the head of the six religions.*  She is the one who shows the way even to the
ignorant, the true way,  to attain the good goal of Mukti.  Even if this be so, some ignorant people say
that there are other way and roam about. The acts of these are similar to the act of breaking a big
mountain with a log of wood.

* six religions are Saivam, Saktam, Ganapatyam, Kaumaram, Vaishnavam and Souram (the worship
of Sun alone.

contd.,

Arunachala Siva.         

8135
45.  The assertion 'I am the body' is regarded as the limitation.  In all the three periods of time it is not.
All is Brahman alone.

46.  The understanding 'I am the body' is described as the all sorrowful.  In all the three periods of time
it is not.  All is Brahman alone.

47. The knowledge 'I am the body' is talked about as the great mistouch.  In all the three periods of time
it is not. All is Brahman  alone.

48. The assertion 'I am the body' is remembered as verily death.  In all the three periods of time it is not.
All is Brahman alone.

49.  The assertion 'I am the body' is regarded as unpleasant.  In all the three periods of time, it is not.
All is Brahman alone.

50. The assertion 'I am the body'  is reminiscent as the great sin. In all the three periods of time, it is not.
All is Brahman alone.

51.  The assertion 'I am the body' -- that verily is overwhelming, it is said.  In all the three periods of
time it is not. All is Brahman alone.

52. The notion ' I am the body' is to be remembered as all faults. In all the three periods of time it is not.
All is  Brahman alone.         

contd.,

Arunachala Siva.

8136
546. To be free from the notion 'I am not Brahman' is itself the knowing of the Brahma. Freedom
from the notion that anything not the Self, is the Self is the right knowing of the Self.

547. When, by making the Quest of one's Self, one becomes consumed like food, by the Supreme
One, how can any one survive as separate from Him, who could be named a Sage?

548.  How can one, after experience the Truth of Non Duality (in that Supreme State), remain
separate from the Supreme Being?  For that State has been styled, by Sri Krishna, Himself the
Supreme One, as Merger into the Brahman.

549.  In he sacred lore the Sage is described in the same terms as the Brahman Itself is described.
Since the True Nature of the Brahman is Pure, Supreme Consciousness, the true nature of the Sage
is not different.

550.  Since no one has two selves, it follows that the sayings,'I know my Self' and 'I do not know my
Self' are both ridiculous.  The Self never becomes an object for knowledge. Such is the statement on
this point made by the Most Holy One.

551. This State of being one's own True Self freed from all limiting super-impositions (the sheaths)
is called the State of Non Duality, because therein the Supreme Sole Reality, the Infinite  Brahman ,
is not other than the Self.

552.  The State of  Non Duality of the Real Self, experienced by the Sage by attaining the Supreme
State,  is not the fruit of the practice of sadhana, but is the eternal Nature of that Self.

553.  Some say that this Duality (variety) will remain real so long as one is engaged in practicing
sadhana, but when the goal is reached, Non Duality will come into being by the extinction of the
Duality.

554.  These men do not know the Truth of the Transcendental State,  beyond Space and Time,
and wherein the world has not come into being. Non Duality has neither beginning nor end.
Duality, with space and time, is unreal always.

contd.,

Arunachala Siva.                     
     
   

8137
General topics / Re: Tevaram - Some select verses.
« on: July 15, 2016, 08:21:15 AM »
Verse 501:


படியில் ஞானமுண் டருளிய
பிள்ளையைப் பணிதற்
கடியர் சென்றெதிர் கொளஎழுந்
தருளும்அஞ் ஞான்று
வடிகொள் சூலத்தர் மன்னிய
பொன்மதில் ஆரூர்க்
கடிகொள் பேரணிப் பொலிவையார்
முடிவுறக் காண்பார்.

To welcome and bow low before the godly child,
The Partaker of Gnosis, when he servitors came,
Who could ever total behold, the bright
And bejeweled beauty of Aaroor girt
With beauteous fort-like walls, and presided over
By the Lord who wields a trident?   

Arunachala Siva.


8138
General topics / Re: Tevaram - Some select verses.
« on: July 15, 2016, 08:18:40 AM »
Verse 500:


பொங்கிய சிந்தை விருப்பின் வெள்ளம்
    பொழிந்து புவிமேற் பொலிவ தென்ன
எங்குங் குளிரொளி வீசு முத்தின்
    இலங்கு சிவிகை இழிந்த ருளிச்
செங்கை நிறைமலர் கொண்டு தூவித்
    திருவிருக் குக்குறள் பாடி ஏத்தித்
தங்கள் பிரான்அர சாளும் ஆரூர்
    தனைப்பணி வுற்றார் தமிழ் விரகர்.



Down he descended from the palanquin of pearls
Which cast their cool rays everywhere;
It was as if the swelling flood of love overflowed
From his heart and shone bright on earth;
In all reverence he scattered from his roseate hands
Flowers the adoration; he, the master of Tamizh,
Hailed the city in Tiruvirukku-k-Kural and bowed low
Before the city of Aaroor ruled by his Ruler.

Arunachala Siva.

8139
General topics / Re: Tevaram - Some select verses.
« on: July 15, 2016, 08:15:35 AM »
Verse 499:


வானுயர் செங்கதிர் மண்டலத்து
    மருங்கணை யுங்கொடி மன்னும்ஆரூர்
தானொரு பொன்னுல கென்னத் தோன்றும்
    தயங்கொளி முன்கண்டு சண்பை வந்த
பானிற நீற்றர் பருக்கை யானைப்
    பதிகத் தமிழிசை பாடி ஆடித்
தேனொடு வண்டு முரலுஞ் சோலைத்
    திருப்பதி மற்றதன் எல்லை சேர்ந்தார்.


The streamers wafted and seemed to reach
The red-rayed Surya-mandala on high;
He first beheld
(even from a distance) the effulgence
Of ever-during Aaroor which blazed like a peerless
Golden city; the godly child of Sanbai. The wearer
Of milk-white stripes of holy ash, sang
Again and again, the melodic decad beginning
With the words: "Parukkai yaanai?" and danced for joy;
Thus he came to the limits of the holy city girt
With gardens where the bees and their mates hum in joy.


Arunachala Siva.

8140
General topics / Re: Tevaram - Some select verses.
« on: July 15, 2016, 08:12:36 AM »
Verse 498:

துணரிணர்ச் சோலையுஞ் சாலி வேலித்
    துறைநீர்ப் பழனமுஞ் சூழ்க ரும்பின்
மணமலி கானமும் ஞானம் உண்டார்
    மருங்குற நோக்கி மகிழ்ந் தருளி
அணைபவர் அள்ளற் கழனி ஆரூர்
    அடைவோம் எனமொழிந் தன்பு பொங்கப்
புணரிசைச் செந்தமிழ் கொண்டு போற்றிப்
    பொன்மதி லாரூர்ப் புறத்த ணைந்தார்.


he Partaker of ambrosial wisdom beheld on all sides
Gardens rich in flower-bunches, fields digit with channels
Where paddy crops stood enclosing them like fence
And plantations of sugar-canes; he rejoiced and moved on
Singing thus: "We will reach Aaroor girt with miry fields."
In swelling love he hymned in Tamizh-- melodious
And splendorous, and came to the outskirts
Of Aaroor girt with the beauteous fort-like walls.


Arunachala Siva.

8141
General topics / Re: Tevaram - Some select verses.
« on: July 15, 2016, 08:10:02 AM »
Verse 497:


சொற்பெரு வேந்தருந் தோணி மூதூர்த்
    தோன்றல்பின் காதல் தொடரத் தாமும்
பொற்புக லூர்தொழச் சென்ற ணைந்தார்
    புகலிப் பிரானும் புரிந்த சிந்தை
விற்குடி வீரட்டஞ் சென்று மேவி
    விடையவர் பாதம் பணிந்து போற்றிப்
பற்பல ஆயிரந் தொண்ட ரோடும்
    பாடல னான்மறை பாடிப் போந்தார்.



While the love of the great Monarch of Speech
Followed the chief of hoary Tonipuram, he hied
To beauteous Pukaloor to adore there;
The lord of Pukali with his thought ever-fixed on the Lord,
Came to Virkudi Veerattam, and adored and hailed the feet
Of the Lord whose mount is the Bull; then, circled by myriads
Singing the decade beginning with the words:
"Paatal naan marai?"

Arunachala Siva.

8142
General topics / Re: Tevaram - Some select verses.
« on: July 15, 2016, 08:07:24 AM »
Verse  496:


அரசரு ளிச்செய்த வாய்மை கேட்ட
    அப்பொழு தேஅருள் ஞான முண்ட
சிரபுர வேந்தருஞ் சிந்தை யின்கண்
    தென்திரு வாரூர் வணங்கு தற்கு
விரவிய காதலிற் சென்று போற்றி
    மீண்டும்வந் தும்முடன் மேவு வன்என்
றுரவு கடற்கல் மிதப்பின் வந்தார்க்
    குரைத்துடன் பாடுகொண் டொல்லை போந்தார்.


The very moment he heard of the truthful glory
From Arasu, the Prince of Sirapuram who had partaken
Of the Gnosis of Grace, said: "To adore Tiruvaaroor
I am impelled by my heart-felt love; I will thither
Go, adore and then return to join you."
Thus he spake to him who crossed the sea with a stone
For his float, and with his leave, departed.

Arunachala Siva.

8143
General topics / Re: Tevaram - Some select verses.
« on: July 15, 2016, 06:44:48 AM »
Verse 495:


மெய்த்திரு ஞானசம் பந்தர் வாக்கின்
    வேந்தரை நோக்கி விருப்பினாலே
அப்பரை இங்கணை யப்பெ றும்பே
    ரருளுடை யோம்யாம் அந்தணாரூர்
எப்பரி சால்தொழு துய்ந்த தென்று
    வினவிட ஈறில் பெருந்த வத்தோர்
செப்பிய வண்டமிழ் மாலை யாலே
    திருவா திரைநிகழ் செல்வஞ் சொன்னார்.




Ever-truthful Tiru Jnaanasambandhar
Addressing the Sovereign of Speech said.
"We are blessed with the great beatitude
Of receiving Appar here, in love; in what
Grace-abounding way did you hail serene Aaroor?
Play tell us.?  Thus questioned, he of endless tapas,
Hymned in a garland of bounteous Tamizh verse
The opulence of the Tiruvaatirai Festival (at Aaroor).

Arunachala Siva.

8144
General topics / Re: Tevaram - Some select verses.
« on: July 15, 2016, 06:42:09 AM »
Verse 494:


அங்கணர் ஆரூர் வணங்கிப் போந்த
    அரசும் எதிர்வந் தணைய வாசப்
பொங்கு புனல்தண் புகலி வந்த
    பூசுரர் சிங்கமும் பொற்பி னெய்தித்
தங்களின் அன்பின் முறைமை யாலே
    தாழ்ந்து வணங்கித் தனித்த னியே
மங்கல மாகிய நல்வ ரவின்
    வாய்மை வினவி மகிழும் போது.



When Arasu who having adored at Aaroor
Of the merciful Lord, came before him,
The Lion among the Brahmins hailing from cool Pukali
Bounded by fragrant waters, approached him
With due reverence; each bowed low and adored
The other as it became his loving manner of welcome;
They made mutual and auspicious and truthful
Inquiries of each other and rejoiced.


Arunachala Siva.


8145
General topics / Re: Tevaram - Some select verses.
« on: July 15, 2016, 06:38:53 AM »
Verse  493:


நாவுக் கரசர் எழுந்த ருளும்
    நல்லதிரு வார்த்தை கேட்ட போதே
சேவில் திகழ்ந்தவர் மைந்த ரான
    திருஞான சம்பந்தர் சிந்தை அன்பு
மேவுற்ற காதல் மிகப் பெருக
    விரைந்தெதிர் கொள்ளமெய் யன்ப ரோடும்
பூவிற் பொலிபொய்கை சூழ்புக லூர்ப்
    புறம்பணை எல்லை கடந்து போந்தார்.


When Tiru Jnaanasambandhar, the son of the Lord-Rider
Of the Bull, heard of the ennobling and divinely
Message of Naavukkarasar's arrival,
The love in his loving heart grew boundlessly;
To receive him in all celerity, with the servitors
He crossed the outskirts of Pukaloo
Girt with tanks of bright lotuses.


Arunachala Siva.

Pages: 1 ... 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 [543] 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 ... 3024